پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۷۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران ،خبر داد که مبلغ طرح ترافیک کاهش یافته است؟ وی مدعی افزایش محدودیت ها برای ورود خودروها به طرح ترافیک به میزان دو درصد حجم کل خودروهای مستقر در شهر تهران و همچنین گسترش حمل و نقل عمومی شد. باید از ایشان پرسید که قرار است بعضی از این ادعاها را مردم باور کنند یا جعبه های گلابی؟ بارها و بارها درخصوص طرح بی درب و پیکر، غیر شرعی ( با ادله قابل اثبات) ، غیرکارآمد و دکان گونه ترافیک هشدار داده ایم و کسی نشنید و نمی خواهد که بشنود، پس زنده باد فساد. در روز روشن و در چشم مردم از توسعه حمل و نقل عمومی( در معنای خاص و شبکه نظام مند و استاندارد نه در معنای افزایش چندین و چند اتوبوس و ایستگاه مترو) صحبت می کنند و غلوگونه حرف می زنند و جیب مردم را با دکان و دستگاه چاپ اسکناس اشتباه گرفته اند. لعنت بر هرچه مهندسی انتخابات در مدیریت شهری و جماعت ناکارامد و فله ای ( البته که آقایان عقل کل تشریف دارند).

شعارسال: سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جریان سیصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و با اشاره به بهای طرح ترافیک گفت: شورای شهر تهران با توجه به ماهیت این محدوده ها، میزان واقعی عارضه‌ای که تردد وسایل نقلیه شخصی در این محدوده‌ها ایجاد می‌کند، ضرورت بازدارندگی عوارض وضع شده و لزوم کاهش هرچه بیشتر ورود خودرو‌های شخصی به این محدوده‌ها نرخ رشد عوارض را بیش از نرخ تورم اعلامی در گرفته بود تا سیاست خود را مبنی بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت‌ها جهت مدیریت تقاضای سفر و سوق دادن تقاضا به سمت حمل و نقل عمومی اعلام نماید.

تنها  دو درصد از خودرو‌های تهران حق ورود به محدوده طرح ترافیک دارند: ادعای کیلویی و گل درشت درباره گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی +  انتظار باور توسط شهروندان یا جعبه گلابی؟

وی ادامه داد: به رغم این توضیحات و با توجه به ایراد قانونی اعلام شده نرخ رشد عوارض اصلاح و عدد پایه عوارض برای سال ۱۴۰۴ مبلغ ١٠٢٦٠٠ تومان با رشد معادل ۳۶.۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته می‌شود.

تشکری هاشمی درخصوص محدودیت‌های ورود پلاک‌های غیر تهرانی به محدوده طرح ترافیک گفت: درحال حاضر تنها ۲ درصد از خودرو‌های تهرانی حق ورود به محدوده طرح ترافیک دارند و ۹۸ مردم تهران به دلیل مشکلات محدودیت طرح ترافیک نمی‌توانند وارد محدوده شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: البته در مقابل محدودیت‌ها را با شبکه گستره مترو و اتوبوس با ده‌ها ایستگاه مترو و صد‌ها ایستگاه اتوبوس جبران کرده‌ایم.

تشکری هاشمی گفت: در خیلی از شهر‌های جهان محدودیت‌هایی برای تردد خودرو‌ها ایجاد کرده‌اند و به عنوان مثال در پکن قیمت پلاک یک خودرو از قیمت خود خودرو بیشتر است و سالانه فقط به تعداد محدودی خودرو اجازه اضافه شدن به خودرو‌های این شهر می‌دهند. طبق مصوبه برنامه چهار ساله چهارم نیز گفته شده طرح ترافیک باید بازنگری شود و ساختار سنتی قدیمی دیگر پاسخگوی بحران هسته مرکزی شهر نیست شورای ترافیک به استناد قانون محدودیت‌های زمانی، مکانی، تعداد خودرو و نوع خودرو را اعمال کرده و بر همین اساس گفته‌ایم که باید عوارض مطابق با این محدودیت‌ها دریافت شود

تشکری هاشمی با بیان اینکه اینکه بگوییم عدالت می‌گوید که نباید برای پلاک شهرستان محدودیت ایجاد شود منطقی نیست اظهار کرد: عوارض یکی از ابزار‌های در اختیار برای مدیریت ترافیک است و اگر عوارض هر شهر در همان شهر وصول نشود در شهر‌های دیگر نیز دریافت نخواهد شد و منجر به سوء استفاده قانون شکنان می‌شود و باید دولت این مسئله را حل کند تا بخشی از این نابسامانی‌ها اصلاح شود. وی تاکید کرد به دلیل عدم امکان وصول عوارض طرح ترافیک تهران در سایر شهر‌های کشور منجر به سوء استفاده و تخلفات گسترده در تهران شده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:21بهمن1403، کدخبر:8910664، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین