پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
بنظر می‌رسد بعد از انواع نقد و آسیب شناسی‌ها از عملکرد پلیس راهور، بعد از انواع صحبت‌های مشفقانه رسانه‌ای و غیر رسانه ای، ضرورت اندکی شدت عمل و مطالبه گری قانونی نسبت به پلیس راهور و خروجی‌ها و دستاورد‌های آن فرا رسیده است. وقتی می‌گویی تخلفات ساکن مهمترین تخلف در سطح شهر تهران است، ما به کم توجهی قانونی شما در رفع کمبود پارکینگ می‌اندیشیم نه صرفا فرهنگ رانندگان. وقتی می‌گویی دوربین‌های کنترل سرعت ایراد دارند و دوربین‌های کنترل محدوده طرح ترافیکی خیر، ما به جیب‌های گشاد شهرداری و دور شدن از اهداف اصلی طرح ترافیک فکر می‌کنیم (بزرگراه صیاد شیرازی را رصد کنید) نه نیازمندی به تعمیر دوره ای. وقتی می‌گویی در حال دنباله گیری طرح ۱۰ برای سامان دهی موتور سواران هستیم، ما با ادله‌های قابل اثبات در هر محکمه‌ای که باشد می‌گوییم اهمال مسلم دارید (اگر نگوییم قصور، تقصیر و ترک فعل دارید). وقتی از رفع نقاط حادثه خیز، رفع گره‌های ترافیکی، رفع معایب مهندسی حرف می‌زنید، ما کم عرضگی تان در استاندارد سازی سرعت گیر‌ها را جلوی چشم مان می‌بینیم. ما قصد نمک نشناسی، سیاه نمایی، تشویش، لایه کشیدن، حب و بغض، جریان سازی برای دیده شدن، قدرنشناسی و ..، نداریم. ما مدعی هستیم که اطلاعات و خروجی‌های تان در بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی منجر به تنظیم گری امور بشکل فرابخشی بشدت جای کار کردن دارد.

شعارسال: «سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور» در واکنش به این که گفته شده دوربین‌های محدوده طرح ترافیک دارای نقص است، گفت: دوربین‌های طرح کنترل ترافیک تقریبا کامل است و مشکل چندانی در این زمینه وجود ندارد. بیشترین نقص ما در دوربین‌های کنترل سرعت است. البته خیلی فراگیر نیست و اینطور نیست که بگوییم در این زمینه اکثر دوربین‌ها مشکل دارند.

جناب سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور ، اگر جای دادستان نظامی بودیم برعلیه شما اعلام جرم می کردیم و اگر جای سردار تیمور حسینی بودیم، بجای تشویق تذکر می دادیم + ضمن تشکر از کلیه زحمات،عملکرد پلیس راهور پایتخت بشدت زیر سوال است

وی ادامه داد: تعدادی از دوربین‌های کنترل سرعت مشکل دارند که به شهرداری نیز اعلام شده است و این موضوع را پیگیری کرده ایم. شهرداری به ما قول داده است که دو ماهه این مشکل را برطرف کند و در حال حاضر یک ماه از این مدت زمان اعلام شده از سوی شهرداری تهران گذشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که شهرداری تا چه میزان به کاهش ترافیک به پلیس کمک کرده است، گفت: در موضوعات رفع نقاط حادثه خیز، رفع گره‌های ترافیکی، رفع معایب مهندسی ما در حوزه حمل و نقل با شهرداری تهران ارتباط بسیار خوبی داریم. جلسات مستمر در این خصوص با شهرداری تهران برگزار می‌کنیم و کمیته‌های تخصصی نیز تشکیل شده است.

سرهنگ موسوی‌پور تصریح کرد: در حوزه معاونت فنی و عمران شهرداری تهران نیز طرح‌های بسیار خوبی اجرا کرده است و به سراغ پروژه‌های ناتمام رفته است و آن‌ها را در دستور کار قرار داده است که مهمترین این پروژه‌ها بخش غربی یادگار است که حدود دو ماه است این محدوده بسته شده است و مردم در منطقه ده در این محدوده با مشکلاتی مواجه شده‌اند، اما این پروژه در حال حاضر در حال اجرا است و وقتی تمام شود قطعا بخش غربی بزرگراه یادگار امام کاهش ترافیک مواجه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ساماندهی موتورسیکلت سواران گفت: ما در طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران در سطح شهر با رویکرد ایجابی و سلبی کار خودمان را آغاز کرده ایم. طرح ۱۰ که از سال گذشته شروع شده است امسال نیز ادامه دارد و از هفته گذشته نیز وارد مرحله دوم اجرای این طرح شده ایم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اجرای این طرح نقاط و محور‌های مورد نظر را افزایش داده ایم. این طرح، ۱۰ راهکار انضباط بخشی به تردد مورتورسیکلت سواران است که اجرا می‌شود البته دو مورد در این طرح هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است. یکی از این موارد کنترل برخط موتورسیکلت سواران است که امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد. زمینه اجرای آن وجود دارد صرفا نیازمند همکاری چند وزارتخانه از جمله صمت هستیم و امیدواریم در این بخش به ما کمک کنند.

سرهنگ موسوی‌پور با اشاره به مهمترین تخلفات در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: تخلفات ساکن از مهمترین تخلفات در سطح شهر است. تخلفات ساکن شامل توقف‌های غیرمجاز در معابر، دوبله پارک کردن، توقف در پیاده رو، سد معبر و… است. این موارد از شایع‌ترین تخلفاتی است که در سطح شهر تهران اتفاق می‌افتد وعدم استفاده از کلاه ایمنی نیز از دیگر مواردی است که به عنوان تخلف در سطح شهر تهران مشاهده می‌شود.

***

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:
بنظر می‌رسد بعد از انواع نقد و آسیب شناسی‌ها از عملکرد پلیس راهور، بعد از انواع صحبت‌های مشفقانه رسانه‌ای و غیر رسانه ای، ضرورت اندکی شدت عمل و مطالبه گری قانونی نسبت به پلیس راهور و خروجی‌ها و دستاورد‌های آن فرا رسیده است. وقتی می‌گویی تخلفات ساکن مهمترین تخلف در سطح شهر تهران است، ما به کم توجهی قانونی شما در رفع کمبود پارکینگ می‌اندیشیم نه صرفا فرهنگ رانندگان. وقتی می‌گویی دوربین‌های کنترل سرعت ایراد دارند و دوربین‌های کنترل محدوده طرح ترافیکی خیر، ما به جیب‌های گشاد شهرداری و دور شدن از اهداف اصلی طرح ترافیک فکر می‌کنیم (بزرگراه صیاد شیرازی را رصد کنید) نه نیازمندی به تعمیر دوره ای. وقتی می‌گویی در حال دنباله گیری طرح ۱۰ برای سامان دهی موتور سواران هستیم، ما با ادله‌های قابل اثبات در هر محکمه‌ای که باشد می‌گوییم اهمال مسلم دارید (اگر نگوییم قصور، تقصیر و ترک فعل دارید). وقتی از رفع نقاط حادثه خیز، رفع گره‌های ترافیکی، رفع معایب مهندسی حرف می‌زنید، ما کم عرضگی تان در استاندارد سازی سرعت گیر‌ها را جلوی چشم مان می‌بینیم. بنظرتان چه عاملی باعث می‌شود که موتور سوار در بزرگراه براند و با فریاد به راننده خودروی جلویی هم بگوید گم شو و فضا بده من برم؟ (عامل این رفتار را نمی‌توان صرفا پای کم فرهنگی فردی گذاشت). ما قصد نمک نشناسی، سیاه نمایی، تشویش، لایه کشیدن، حب و بغض، جریان سازی برای دیده شدن، قدرنشناسی و ..، نداریم. ما مدعی هستیم که اطلاعات و خروجی‌های تان در بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی منجر به تنظیم گری امور بشکل فرابخشی بشدت جای کار کردن دارد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: 2شهریور1403، کدخبر:1521206، www.ilna.ir/سایر منابع

اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین