پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
پلیس صاحب فناوری و بهره‌مند از آن باعث افتخار یک کشور است، اما بهره برداری از فناوری نباید جنبه تبلیغاتی داشته و شایسته است که عجین شده با نگاه یکپارچه و راهبردی باشد. پلیس راهور قصد بهره برداری از پهپاد برای کنترل جاده‌ها را دارد، بسیار هم خوب، اما باید ابتدا پاسخ دهد که هزینه دوربین خریدن‌های چند نسلی به کجا رسیده؟ هزینه دکل زدن‌ها و ادعای کنترل با رادار کردن‌ها جاده‌ها چه شده؟ آیا پلیس راهور هنوز به یک استاندارد سازمانی رسیده است که راننده خاطی را از پشت بلندگوی ماشین پلیس چگونه خطاب کند؟ لطفا انتقادات اصلاحی را جدی‌تر مورد ملاحظه قرار دهید.
شعار سال: «سردار کمال هادیانفر» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا خودروی یورو ۴ همچنان پلاک می‌شود، گفت: براساس مصوبه دولت تمام وسایط نقلیه در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به بعد باید استاندارد یورو ۵ داشته باشند و هر خودرویی که توسط خودروسازان داخلی تولید می‌شود دارای استاندارد یورو ۵ است.

وی ادامه داد: بعضا خودروهایی بود که در سال ۹۸ و در نیمه ابتدایی سال ۹۹ تولید شده بود و دارای استاندارد یورو ۴ بودند و براساس قانون نمی‌توانستند، پلاک دریافت کنند.البته خودروسازان با آگاهی از قانون تخلف کرده بودند، اما ما با هماهنگی‌هایی که انجام دادیم و برای سهولت کار مردم در کمیسیون فنی و مهندسی موافقت کردیم به خودروهای مدل سال ۹۸ ولو اینکه تولید سال ۹۹ و دارای استاندارد یورو ۴ باشند، پلاک داده شود، لذا همه وسایط نقلیه‌ای که دارای استاندارد یورو ۴ بودند، پلاک دریافت کرده‌اند.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: خوشبختانه پلت فرم پراید از رده خارج شده است. همچنین تولید خودروی ۴۰۵ نیز در سال گذشته از رده خارج شده، اما یک تعداد محدودی خودرو برای تاکسی‌ها تولید شده بود که به آنها نیز واگذار شد. در آخرین جلسه‌ای که با مدیر شرکت ایران خودرو داشتم، آنها نیز تمایلی به تولید خودرو ۴۰۵ ندارند، چراکه دیگر متقاضی ندارد.

سردار هادیانفر درباره استفاده از پهبادها برای رصد محورهای مواصلاتی گفت: در حال حاضر از پهباد‌ها در محورهای تهران_خراسان، یزد_ کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل طولانی بودن از پهباد استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: اما سیاست‌ ما استفاده از پهبادهای نسل جدید است و کارهای آن در حال انجام است و وزیر راه نیز هماهنگی‌های آن را به صورت BOT موافقت کرده است و ان‌شاءالله بخش خصوصی نیز در این بخش ورود خواهد کرد. اگر این پهباد‌های نسل جدید عملیاتی شود، می‌توانیم اکثر محورها را پوشش دهیم، چرا که نیازی به باند و دیسپچینگ ندارد.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین درباره استفاده از دست‌افزارها گفت: در حال حاضر ۸ هزار دست افزار در اختیار ماموران ما قرار دارد و امیدواریم امسال نیز ۴ هزار دست افزار باقی مانده در اختیار ماموران ما قرار بگیرد تا بتوانیم به طور کامل قبض‌های جریمه دستی را جمع‌آوری کنیم.

سردار هادیانفر درباره پلاک‌های دپوشده در کشور گفت: با مصوبه‌ای که از هیات دولت دریافت کردیم پلاک‌های دپو شده افراد را حداکثر تا یکسال نگه می‌داریم و پس از یکسال اگر کسی از پلاکش استفاده نکرد ما با حفظ سوابق به صورت رندمی به فرد دیگری واگذار می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۲۳ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: 1061130، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین