پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
سردار سلیمی، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا از اجرای جدول جدید تخلفات رانندگی از امروز ۲۳ تیرماه خبر داد و گفت بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرایم رانندگی تعدیل جرایم رانندگی را بر اساس نرخ تورم سالیانه پیش‌بینی کرده و در خرداد ماه سال جاری پس از بررسی‌های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتار‌های ترافیکی و تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن در سطح کشور، جدول جدید جرایم رانندگی با لحاظ ظرفیت‌های قانونی فوق و همچنین در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی تعدیل و به تصویب هیئت دولت رسیده است.. نکته قابل تعجب و ایجاد کننده شائبه در این جدول، نوازشگری و برخورد همراه با مماشات با رانندگانی است که شیشه خودروی خود را دودی کرده اند. این در حالی است که طیف وسیعی از رانندگان از کاهش دید بدلیل دودی کردن شیشه و بحث چراغ‌های زنون، شاکی هستند. دو موضوعی که بنظر می‌رسد پلیس راهنمایی و رانندگی در زمان تنظیم جرایم، توجه چندانی به بحث بازدارندگی مرتکبین این تخلفات نداشته است.

شعارسال: جدول جدید جرایم رانندگی با لحاظ ظرفیت‌های قانونی فوق و همچنین در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی تعدیل و به تصویب هیئت دولت رسیده است.

به گفته معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا، جدول جدید تخلفات رانندگی از روز ۲۳ تیرماه اجرا می‌شود.

اعمال و اجرای نرخ جدید جرائم رانندگی از روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ + استفاده از موبایل ۴۰۰ تومان و شیشه دودی فقط ۱۵۰ تومان؟!

سردار سلیمی، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا از اجرای جدول جدید تخلفات رانندگی از روز ۲۳ تیرماه خبر داد و گفت، «در مواد ۲۱ و۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش‌بینی گردیده و باهدف توسعه انضباط ترافیک، پیشگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگی و ارتقا ایمنی تردد پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای شرح وظایف قانونی با استفاده از روش‌های سنتی و هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می‌کند.»

رییس پلیس راهور گفت: هدف از افزایش نرخ جریمه رانندگی این است که دیگر شاهد تخلفات نباشیم و در این موضوع قصد درآمدزایی مطرح نیست.

به گفته وی، بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرایم رانندگی تعدیل جرایم رانندگی را بر اساس نرخ تورم سالیانه پیش‌بینی کرده و در خرداد ماه سال جاری پس از بررسی‌های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتار‌های ترافیکی و تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن در سطح کشور، جدول جدید جرایم رانندگی با لحاظ ظرفیت‌های قانونی فوق و همچنین در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی تعدیل و به تصویب هیئت دولت رسیده است.

گفتنی است که این جدول، پس از به‌روزرسانی سامانه‌های هوشمند از روز شنبه -۲۳ تیرماه- در سطح کشور به مرحله اجرا گذاشته شد.

اعمال و اجرای نرخ جدید جرائم رانندگی از روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ + استفاده از موبایل ۴۰۰ تومان و شیشه دودی فقط ۱۵۰ تومان؟!

اعمال و اجرای نرخ جدید جرائم رانندگی از روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ + استفاده از موبایل ۴۰۰ تومان و شیشه دودی فقط ۱۵۰ تومان؟!


شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از عصرایران، تاریخ انتشار: 23تیر1403، کدخبر:981686، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین