پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۰۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
پل ورودی شهر قدس که بیش از هشت سال از شروع آن می‌گذرد این روزهای نقل هر محفل و مجلسی چه انتخاباتی و چه غیر انتخاباتی است.

شعار سال: در سال ۸۹ پروژه‌ای که معلوم نیست تصویب‌شده بود یا خیر در قسمت شمالی شهرستان قدس که به خروجی به سمت جاده کرج تهران متصل می‌شود آغاز شد که از همان روزهای اول نیز سرعت حرکت ساخت این پروژه بسیار آرام بود که به‌جای رفع مشکلات شهروندان موجب ایجاد برخی معضلات نیز شده بود.

این موضوع را در چندین گزارش بیان کرده‌ایم که وجود این تقاطع امکان این را دارد که به‌جای کاهش و بهبود در ترافیک شهر باعث افزایش ترافیکی ورودی و خروجی شهر شود و این خود در آینده‌ای نه‌چندان دور برای شهرستانی که یک خروجی و ورودی مناسب دارد مشکل‌آفرین خواهد بود.

حال در این میان مسئولان چندی است به این فکر افتاده‌اند که مشکلات مربوط به این پروژه را در کمترین زمان ممکن رفع‌ورجوع کنند که البته در بسیاری از موارد تنها سخنی به میان آمد و رسانه‌ایان را مطرح کرد و حال فراموش‌شده است چراکه چندی پیش سرپرست سابق فرمانداری قدس بیان کرده بود که اقدامات انجام‌شده موجب به نتیجه رسیدن این پروژه در آبان ماه می‌شود که به‌وضوح شاهد این هستیم که اجری از آجری تکان نخورده است.

همچنین در خبری دیگر محسن ضرغام که طی هفته گذشته به دلیل استعفایش تودیع شد در گفتگو با خبرگزاری مهر بیان کرده بود که خوشبختانه با حمایت و مساعدت مجموعه مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مقرر شد مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه اختصاص یابد که با توجه به گذشت زمان از این موضوع شاه این هستیم که این اختصاص نیز انگار اجرایی نخواهد شد.

در ادامه این موضوع باید این را عنوان کنم که طی روزهای اخیر تعدادی از اعضای شورای شهر در خصوص پل ورودی شهر قدس سخنانی را بیان کرده‌اند که در نگاهی گذرا می‌توان شاهد این بود که این سخنان بسیار متفاوت است.

در ادامه گزارش به بررسی این سخنان و اماواگرهای این میان می‌پردازیم:

زهرا حسینی عضو شورای اسلامی شهر قدس در گفتگویی با یکی از خبرگزاری‌های عنوان کرده است که پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ورودی شهر قدس در اولویت قرار گیرد که البته این موضوع را به مسئولان شهرستان گوشزد کرده است و این را عنوان کرده که با اجرای این پروژه بخش عمده‌ای از مشکلات ترافیکی شهر رفع‌ورجوع می‌شود.

وی در ادامه بیان می‌کند: «البته پروژه ورودی شهر یک پروژه ملی است و بودجه و اعتبارات آن بر عهده وزارت راه و شهر‌سازی است اما مردم از ما به‌عنوان نماینده خود در شورای اسلامی شهر انتظار دارند که این مشکل را برطرف کنیم» که در این خصوص نیز باید گفت اگر پروژه ملی است پس چرا مسئولان شهری به دنبال به نتیجه رساندن آن هستند و چرا حالا به این فکر افتاده‌اند؟

حسینی در پایان این گفتگو بیان کرده است که «در حال حاضر شهروندان شهر قدس بیشترین نارضایتی را از پروژه غیر هم‌سطح ورودی شهردارند، به همین دلیلی باید این پروژه در اولویت کار قرار گیرد و به‌سرعت اجرایی شود» که امیدواریم این اقدامات به‌زودی صورت بگیرد اما!!

در بخش دیگری از این گزارش به سخن علی خزایی یکی دیگر از اعضای شورای شهر در خصوص پل تقاطع غیر هم‌سطح باید اشاره‌کنیم چراکه وی دراین‌باره گفته است: «هزینه‌های پروژه پل ورودی شهر قدس به شورا و شهرداری تحمیل‌شده است« که در این خصوص باید گفت این مهم از کجا و چطوری انجام‌شده است که یک عضو پارلمان شهری آن را تحمیل نامیده است.

وی نیز اظهار کرده است که پروژه ورودی شهر قدس پروژه‌ای ملی بوده و وزارت راه و شهرسازی مسئول این پروژه است. و این بدنی معنا است که مسئولان وزارت راه و شهرسازی انگار این پل را فراموش کرده‌اند و در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید وزارت راه و شهرسازی باید به تعهداتش عمل کند اما متأسفانه درگذشته هزینه‌های این پروژه به شورا اسلامی شهر و شهرداری قدس تحمیل‌ شد و ما نباید خودمان نیز به این کار دامن بزنیم که این سنان حاکی از این است که وی رضایتی در خصوص هزینه کرد داشته‌های شهری برای رفع این مشکل ندارد.

خزائی در ادامه می‌گوید: مسئولان شهرستان قدس بهتر است به‌جای اینکه هزینه‌ها این پروژه را به شورای اسلامی شهر و شهرداری قدس تحمیل کنند، تلاش کنند در دیدار با مسئولان کشوری پیگیر کسب اعتبار برای این پروژه باشند که این خود نکته بسیار ارزنده‌ای است که لازم است مسئولان مربوطه به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و به‌جای سکون تحرکی به خود بدهند تا مردم با مشکلات کمتری روبرو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هزینه کرد در این پروژه توسط شهرداری انتقاد کرده و می‌گوید اگر شهرداری قدس بخواهد این پروژه را تمام کند باید یک‌سوم بودجه خود را صرف این کار کند و آن‌وقت پروژه‌های داخلی شهر را چه نهادی باید به اتمام برساند؟

احمد خراسانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قدس نیز در این میان به بلاتکلیف بودن این پروژه اشاره می‌کند که خود این موضوع نیز جای بحث دارد چراکه معلوم نیست قرار است این پروژه توسط شهرداری و شورای شهر پیگیری شود و یا تنها از آن به‌عنوان گوشت قربانی استفاده کنند و دوباره مشکلات مردم سرجای خود بماند و برخی تنها سخنی را مطرح کرده باشند و بس!!

وی با اشاره به اینکه موضوع که این مقدار پیشرفت پروژه نیز باهمت مجموعه مدیریت شهری قدس بوده است می‌گوید بهتر است برای بهبود اجرای این پروژه ستادی تشکیل شود تا موضوعات را پیگیری کند که امیدواریم اگر این ستاد تشکیل شد تنها اقدام تشکیل جلسات نباشد.

وی به کوتاهی مسئولان شهرستان در پیگیری به نتیجه رساندن این پروژه ملی اشاره می‌کند که این هم نیز جای تأمل دارد و در بخش دیگری اشاره دارد که ما باید به دنبال این باشیم تا این پروژه ملی را بااعتبار و آورده ملی به شهرستان، تکمیل کنیم نه اینکه حق شهر و شهروندان را در این پروژه هزینه کنیم.

محمدصادق کولیوند قدس نیز در خصوص این پل گفته است: شهر قدس نیاز ضروری به اجرای این پروژه دارد و در ادامه می‌افزاید: مشکل دیگری که ما به‌زودی با آن روبه‌رو می‌شویم افتتاح پل‌های اطراف شهر است که با راه‌اندازی آن‌ها دوربرگردان ورودی شهر از سمت تهران با مشکلات متعددی مواجه می‌شود که برای رفع این مشکل شهرداری آمادگی دارد با پرداخت ۳ میلیارد تومان لاین ورودی پل را از سمت تهران به شهر قدس به اتمام برساند.

این بدین معنا است که مجموعه شهرداری تمام توان خود را جذب کرده است تا بتواند مشکل شهروندان را حل کند و نگاه به این ندارد که آیا مسئولان فرادستی به کمک این مجموعه می‌شتابند یا خیر و تنها به این فکر می‌کند که در جهت بهبود مشکلات شهروندان قدم بردارد.

در پایان این را باید عنوان کرد که این پاس‌کاری‌های بین دستگاهی برای ارائه خدمات تنها باعث بروز هر چه بیشتر مشکلات برای شهروندان می‌شود و گذشت زمان تنها تأثیری که بر این پروژه خواهد داشت مستهلک کردن آن است و امید است این مشکلات باعث نشود که در اجرای این پروژه مشکلاتی ازلحاظ مهندسی صورت بگیرد چراکه این پروژه به دلایلی چندین بار نقشه‌اش عوض‌شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهرستان قدس خبر، تاریخ انتشار 16 آبان 95، کد مطلب: 9750: www.ghodskhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین