پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۱۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
امام جمعه شهر آبسرد با بیان اینکه متأسفانه طرح انتقال آب به شهرهای آبسرد و کیلان واقع در شهرستان دماوند به دلایل واهی انجام نشد، گفت: اختصاص ۲.۵ میلیون متر مکعب آب به سد وادان امری نادرست به نظر می‌رسد.

شعار سال:


حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرشریفی در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند در محل فرمانداری از امنیت و سلامت به عنوان دو نعمت بزرگ نام برد و اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به موقعیت ایران در بین کشورهای منطقه و همچنین طمع استکبار جهانی، بحمدالله امنیت در کشور ما برقرار است و ما باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: در بحث سلامت، با حضور وزیر بهداشت و درمان در شهرستان دماوند، اتفاقات خوبی افتاد و اینک شاهد پیگیری‌های مسئولان برای به ثمر نشستن و استفاده مردم از عایدات این سفر هستیم.

امام‌جمعه شهر آبسرد با اشاره به ضرورت ایجاد وحدت در میان مسلمانان و مقابله با گروه‌های تفرقه‌افکن خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، به دلیل بی‌توجهی به سفارشات ایشان، اختلافی بر سر خلافت صورت گرفت؛ متأسفانه این اختلاف به تدریج گسترش یافته و در ابتدا به صورت یهود، نصارا و اینک در قالب گروه‌های تکفیری ظاهر شده است.

میرشریفی تأکید کرد: بحث وحدت در همه سطوح اعم از ملی، منطقه‌ای و در میان شیعه و سنی، به لحاظ مقابله با گروه‌های تفرقه‌افکن، جزو ضروریات ماست؛ چرا که دشمنان اسلام، مخالف پیشرفت و استقلال کشورهای اسلامی می‌باشند.

وی همچنین در حاشیه این نشست، به موضوع انتقال آب به شهر آبسرد پرداخت و گفت: شهرستان دماوند، متشکل از شهر دماوند و چندین شهر به عنوان پیکره آن می‌باشد؛ لذا با توجه به وضعیت نابه‌سامان سفره‌های آب زیر زمینی، باید تمهیدات لازم به این منظور صورت پذیرد.

امام جمعه شهر آبسرد افزود: با توجه به اقداماتی مانند خریداری لوله و تصمیم بر انتقال آب به شهرهای آبسرد و کیلان، اما متأسفانه بنا بر دلایل واهی، این امر میسر نشد و در حالی که نیاز به آب در این مناطقی مانند آبسرد و کیلان احساس می‌شود، این نعمت الهی از شهرستان دماوند خارج می‌شود.

*اختصاص ۲.۵ میلیون متر مکعب آب به سد وادان امری نادرست است

میر شریفی با اشاره به صحبت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان از تصمیم بر اختصاص ۲.۵ میلیون متر مکعب آب به شهرهای آبسرد و کیلان و ۲.۵ میلیون متر مکعب به سد وادان خبر دادند؛ در حالی که با توجه به شرایط این سد، این امر نادرست به نظر می‌رسد.

گفتنی است فرماندار شهرستان دماوند، از برگزاری جلسات متعدد، مطالعات و بررسی‌ها در این خصوص خبر داد و گفت: سد وادان کاملا کارشناسی شده و با پیش‌بینی منابع طبیعی و مطالعات مرتبط، دو و نیم میلیون متر مکعب آب به آن اختصاص می‌یابد تا در سفره‌های آب زیر زمینی در پایین‌دست مورد استفاده قرار گیرد.

ناصر محمودی فرد افزود: به این ترتیب، با توجه به بررسی‌های انجام شده، آب مناطق آبسرد و کیلان، از منشأ تاررود مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بنا بر مصوبه‌ای به این منظور، میزان دو نیم میلیون متر مکعب از مجموعه شلمبه، به صورت پمپاژ مورد استفاده مناطق مذکور قرار می‌گیرد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی تارود
، کد مطلب: 130948: www.tarood.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین