پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
در ماده 26 منشور حقوق شهروندی که رونمایی شده آمده است: دولت باید آزادی بیان را به‌طور خاص در عرصه‌های ارتباطات گروهی و اجتماعی و فضای مجازی ازجمله روزنامه، مجله، کتاب، سینما، رادیو، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و مانند این‌ها طبق قوانین تضمین کند.

شعار سال: حماسه 9 دی یقینا مشت محکمی بود بر دهان آنهایی که گمان میکردند میتوانند مانع راه انقلاب شوند.

چندیست که در دانشگاه فرهنگیان یزد شاهد مخالفت های غیرمنصفانه مسئولین با فعالیت های بسیج دانشجویی هستیم. درسالروز استکبار ستیزی با حضور دکتر حسن عباسی(از تئوریسین های نظام جمهوری اسلامی)در دانشگاه مخالفت شد و هم اکنون نیز در سالروز یوم الله نهم دی با حضور دکتر محمد حسن قدیری ابیانه به دلایل واهی از جمله برگزاری نشست های سیاسی بصورت مناظره و حضور شخصی اصلاح طلب در مقابل ایشان برای دفاع و احتمال عدم استقبال شایسته از برنامه و زیر سوال رفتن تکریم 9 دی، ممانعت به عمل آمد.

این در حالیست که در چنین فضایی شاهد دعوت یکی از روحانیون اصلاح طلب بودیم که به صراحت از سران فتنه حمایت میکند و خود را محب فتنه گران می داند.

علاوه بر این در سالروز گرامیداشت 9 دی ،شاهد حرکتی نابخشودنی در پردیس فاطمه الزهرا(س) بودیم...

بسیج دانشجویی پردیس فاطمه الزهرا(س) برنامه ای در قالب نمایشگاه پوستر 9دی ، برجام وهمچنین برد آزاد اندیشی با عنوان #ما_فراموش_نمیکنیم ؛ برگزار کرد اما بعد از نصب این پوسترها در کمتر از یک روز حراست دانشگاه در غیاب دانشجویان تمامی آن ها را بدون ارائه هیچ مجوز ودلیل مستندی جمع آوری کرد.

فتنه 88 از خطوط قرمز نظام است که اهداف دشمنان داخلی وخارجی عامل این فتنه برکسی پوشیده نیست و باوجودی که مقام معظم رهبری بر گرامیداشت این روز حماسی که به عنوان روز بصیرت نیز نامگذاری شد تآکید داشته اند و حماسه 9 دی را حادثه ای بی نظیر و ازجمله قدرتهای جمهوری اسلامی دانسته اند، علت این رفتار مسئولان بسیار جای سؤال دارد!!

دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهادی که تربیت معلمان آینده را برعهده دارد نه تنها باید مسبب ومشوق جریان های انقلابی و عدالتخواه باشد بلکه خود نیز باید الگوی عملی برای دانشجویان به حساب آید .اما متاسفانه شاهدیم درحالی که به راحتی مجوز سخنرانی برای گروهی خاص صادر می شود و سخنرانی های تشکل های انقلابی یکی پس از دیگری لغو می شود. این تک صدایی و گرفتن قدرت تحلیل از دانشجویان نفع چه کسی را به دنبال دارد که مسئولان بر آن دامن می زنند؟! آن هم دانشجویانی که به عنوان معلمان آینده قرار است عدالت و آزادی را به دانش آموزان خود یاد دهند درحالی که خودشان شاهد بی عدالتی ها و سلب آزادی بوده اند.

یکی از ادعاهای دولت آقای روحانی نقدپذیری بود اما شاهد کلکسیونی بی سابقه از القابی بودیم که به منتقدان دولت نسبت داده شد!! مسئولان کشوری که لغو یک سخنرانی را مایه شرمساری می دانند در مورد لغو سخنرانی های تشکل های منتقدخود چه توجیهی دارند؟ آیا سخنرانی های دلسوزان نظام که به طور متوالی و یکی پس از دیگری لغو می شود مایه شرمساری دولت نیست؟ آن هم تشکل های دانشجویی که باید مطالبه گر حق باشند.

در منشور حقوق شهروندی که رونمایی شده آمده است:

ماده 26-هر شهروندی از حق آزادی بیان برخوردار است. این حق باید در چارچوب حدود مقرر در قانون اعمال شود. شهروندان حق دارند نظرات و اطلاعات راجع به موضوعات مختلف را با استفاده از وسایل ارتباطی، آزادانه جستجو، دریافت و منتشر کنند. دولت باید آزادی بیان را به‌طور خاص در عرصه‌های ارتباطات گروهی و اجتماعی و فضای مجازی ازجمله روزنامه، مجله، کتاب، سینما، رادیو، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و مانند این‌ها طبق قوانین تضمین کند.

ماده 28-شهروندان از حق نقد، ابراز نارضایتی، دعوت به خیر، نصیحت در مورد عملکرد حکومت و نهادهای عمومی برخوردارند. دولت موظف به ترویج و گسترش فرهنگ انتقادپذیری، تحمل و مداراست.

آیا ما دانشجویان جز شهروندان این مملکت محسوب نمیشویم؟!!!

اما گلایه ای از مسئولان استانی که مدعی دفاع از آزادی بیان هستند! در حالی شاهد محدودیت های ایجاد شده برای تشکل های انقلابی دانشگاه ها هستیم که نه تنها هیچگونه پیگیری از جانب مسئولان استانی صورت نمی گیرد بلکه حتی فعالیت های انتقادی به عملکرد دولت نیز سرکوب می شود ومورد بازخواست قرار می گیرد.

دردناک تر از همه این است که شاهد فشارهایی از طرف مسئولین استانی به مسئولین دانشگاه برای اعمال اینگونه مقابله ها در برابر فعالیتهای انقلابی هستیم.از هرچه که بگذریم و نادیده بگیریم از اینگونه سیاست زدگی ها و سیاست کاری ها نمی توان گذشت.

چرا مسئولانی که نماینده مردم ولایت مدار یزد هستند در گرامیداشت 9 دی که روز میثاق امت با ولایت است در قبال لغو برنامه های 9دی دانشگاه ها واکنشی نشان ندادند.

آیا این سکوت منصفانه ست؟!

و سخن آخر اینکه شهید بهشتی فرمود: دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود. لذا تشکل دانشجویی انقلابی بسیج به عنوان نیروی بیدار جامعه تا آخرین نفس پای آرمان ها و ارزش های انقلاب خواهد ایستاد و به دفاع از حق ادامه خواهد داد حتی اگر در این مسیر مورد بی مهری های مسئولین قرار گیرد. فرموده امام خامنه ای(مدظله):هیچگاه از آرمان خواهی دست برنخواهیم داشت نه در هنگام پیروزیهای شیرین و نه در هنگام عزیمت های تلخ!

ما سکوت در برابر ظلم و ستم را شایسته نمیدانیم و پس از هر خمیدنی در برابر زخمه های تبرگونه چون سرو بر پای می ایستیم.

پنداشت ستمگر که ستم بر ما کرد

بر گردن او بماند و بر ما بگذشت...

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر فرهنگ، تاریخ 9 دی 95، کد مطلب: 25686101: www.asrfarhang.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین