پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
سعید امینی اظهار داشت: با توجه به اهمیت هنرهای سنتی و متنوع این صنعت در کشور و استان البرز، ‌لذا طرح احیای صنایع دستی منسوخ شده در استان البرز آغاز شد.

شعار سال: وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در هنرهای سنتی باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع طراحی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه این هنر یکی از موضوعات مهم در تولید هر محصولی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به یکنواخت شدن تولیدات و تغییر سلیقه مردم، طراحی باید براساس نیاز بازار و سلیقه مردم باشد.

امینی با تأکید بر اینکه صنایع دستی نیز نیازمند بازنگری و ایجاد تحول در سیستم طراحی محصول است، گفت: در همین راستا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر دارد طبق یک برنامه مدون و در 3 فاز رشته‌های منسوخ شده و یا در حال منسوخ شدن استان البرز را شناسایی و احیاء کند.

وی افزود: در این راستا در نظر داریم طراحی و نمونه‌سازی گلیم منسوخ شده طالقان و ساوجبلاغ را انجام دهیم.

معاون صنایع دستی استان البرز گفت: با توجه به اینکه این دو شهرستان دارای اصالت هنر گلیم‌بافی است لذا لازم است تا این هنر در آنها احیا شود.

وی با اشاره به اینکه این دو شهرستان هم‌اکنون از هنر گلیم‌بافی مناطق دیگری چون فارس، خراسان، تبریز و کردستان استفاده می‌کنند.

امینی با اشاره به اینکه این طرح در سه فاز در استان البرز دنبال می‌شود، بیان داشت: در این راستا و در فاز اول این طرح سه هدف دنبال می‌شود.

وی شناسایی طرح‌های منسوخ شده و یا در حال منسوخ شدن استان البرز و باز طراحی نقوش آثار را از مهم‌ترین مراحل در فاز نخست عنوان کرد و بیان داشت: به‌روز رسانی ظاهری و مواد اولیه طرح با حفظ اصالت اثر و نمونه سازی در طراحی جدید از دیگر مراحل فاز نخست اجرای این طرح است.

معاون صنایع دستی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به فاز دوم اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در فاز دوم نیز در صورت تأمین اعتبار تکثیر نمونه‌های طراحی شده به منظور ارائه به هنرمندان و صنعت‌گران مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته امینی در فاز سوم نیز تولید انبوه و تزریق در بازار به همراه کارشناسی و بازخورد محصولات و نظرسنجی از مردم و در نهایت اصلاح آنها در دستور کار قرار دارد.

اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دنیای سفر، تاریخ 12 بهمن 95، کد مطلب: 111553: www.donyayesafar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین