پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
رئیس مرکز اورژانس تهران بر لزوم دسترسی به اورژانس ریلی در پایتخت تاکید کرد.

شعار سال: اسدالله موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه اورژانس تهران برای گسترش پایگاه‌های اورژانس مستقر در ایستگاه‌های مترو گفت: بعد از ایستگاه صادقیه طی هفته آینده در ایستگاه‌های شادمان، امام خمینی (ره) و دهکده المپیک در صورت تحویل داده شدن فضای لازم، ایستگاه‌های اورژانس را راه‌اندازی می‌کنیم. همچنین برنامه داریم که تا پایان سال و همچنین سال آینده تا جایی که می‌توانیم پایگاه‌های خود را توسعه دهیم.


وی افزود: تا پایان سال جاری 200 موتورآمبولانس تحویل ایستگاه‌های اورژانس داده می‌شود. سال آینده نیز 200 دستگاه موتورآمبولانس دیگر به اضافه 130 آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود. همچنین پیشنهاد شد که سراهای محله برای استقرار موتورآمبولانس‌ها آماده شوند.

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در 12 ایستگاه اصلی متروی تهران پایگاه‌های اورژانس راه‌اندازی می‌شوند، ادامه داد: این ایستگاه‌ها برای دسترسی راحت‌تر به جمعیت و همچنین پوشش حوادث در مترو ضروری است. همچنین از بستر مترو می‌توان برای نقل و انتقال بیماران در حوادث پر تلفات استفاده کرد، چرا که ترافیک تهران به ما اجازه مانور نمی‌دهد. در عین حال صحبت‌هایی در زمینه پوشش بعضی از ایستگاه‌های متروی نزدیک بیمارستان‌ها نیز انجام شده است.

موسوی در ادامه تصریح کرد: اگر دسترسی لازم برای استقرار اورژانس ریلی در مترو فراهم شود تهیه واگن‌های مخصوص آن سخت نیست.

وی درباره تعداد پایگاه‌های لازم در شهر تهران گفت: طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه در شهر تهران باید 240 پایگاه راه اندازی شوند که 26 مورد آن جاده‌ای و مابقی شهری است. پایگاه اورژانس مترو صادقیه صد و پنجاه و ششمین موردی است که افتتاح می‌شود و باید تلاش کنیم که فاصله خود را با تعداد ضروری پایگاه‌ها کم کنیم.

موسوی در ادامه بیان کرد: در برنامه ششم توسعه تکالیفی داریم که بیشتر آن مربوط به بحث مدیریت بحران است و به همین دلیل باید به سمت اماکنی برویم که تراکم جمعیت بیشتری دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395، کدخبر: 205791، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
لازم نیست ، یک الزام و ضرورت است
سرباز انقلاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
آمبولانس را که نمی شود دم درب هر ایستگاه مستقر کرد.
در هر ایستگاه هم که نمی شود مرکز اورژانس زد.
جعبه کمک اولیه در هر قطار هم در حال حاضر وجود دارد.و کافی نیست
قطار اورژانس هم که نمی شه ایجاد کرد، چون دو خط بیشتر نداریم و خط سوم هنوز در نظر گرفته نشده است. لذا راه حل تخصیص دو نیرو در هر قطار و پارتیشن بندی یک سوم یک کوپه انتهایی به بحث اورژانس است. از وسط قطار هم می شه استفاده کرد. که در صورت استفاده، توجیه امنیتی الزامی می خواهد(دوستان آشنا به این حوزه متوجه عرض بنده می شوند).
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
نیازی به واگن نیست. بخشی در حدود 10 متر مربع از یک واگن را می توان تبدیل به اورژانس کرد. درب آن هم باید قابلیت باز شدن مستقل از سایر درب ها را داشته باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
مترو ها همینجوری جا برای سوزن انداختن نداره حساب کنید یه قسمتش هم بدن به اورژانس به نظرتون کاربردی میشه ؟؟؟؟ تا مسدوم دست به دست کنن برسه به قسمت اورژانس از دست رفته مخصوصا اگه درش جدا باشه که اصلا نمیشه بهش دسترسی درحال حرکت دسترسی داشت


بهتر گوشه ای از هر ایستگاه یه اتاقک اورژانس بزنن که حداقل دسترسی بیشتر باشه و کاربردی تر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین