پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
با نزدیک شدن به انتخابات شورای پنجم، برخی‌ها شب خواب می‌بینند و صبح یکی را کاندیدا اعلام می‌کنند، اصلاً هم مهم نیست آن شخص قصد ورود به انتخابات را ندارد و خیالِ شورایی شدن را در سر نمی‌پروراند.

شعار سال: در زیر پوست دعوای سیاسی گروه‌‌ها بر سرِ کُرسی ریاست جمهوری در انتخابات 96، برخی‌ها کاملاً روپوستی وارد میدان رزم شده‌اند و برای رسیدن به جایگاه نمایندگی مردم در پارلمان محلی سر و دست می‌شکنند.

تعدادی از اعضاء شورای شهر فعلی و هواخواهانشان کمپین و گروه به راه انداختهو از مردم تبریز دعوت کرده‌اند در این چند ماه باقیمانده از عمر شورای چهارم راهکار ارائه دهند تا نماینده‌شان بتواند بهتر خدمت کند و گرهی از مشکلات تبریز بگشاید. آن‌هایی هم که فکر می‌کنند این اقدامات اعضاء فعلی شورا انتخاباتی است، سخت در اشتباه‌اند، آقایان تنها به وظایف خود عمل می‌نمایند، فقط ایرادِ کار در اینجاست که کمی دیر جنبیده‌اند و در آستانه انتخابات شورای پنجم به سراغِ مشورت‌گیری و ارائه گزارش به مردم رفته‌اند!

شاید اگر کُرسی‌های حاضر در شورای پنجم 21 نفره بود، می‌شد پیش‌بینی کرد چه کسانی تا سال 1400 جامه‌ی نمایندگی را بر تَن خواهند نمود اما چون نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون کرده‌اند شورای شهر تبریز 14 نفره شود، در خوش‌بینانه‌ترین حالت 7 نفر از پارلمان محلی کنار می‌روند و اصلاً معلوم نیست آن 14 نفر نیز از بین همین خدمتگزارانی که یکشنبه‌ هر هفته ساختمان شهرداری حضور می‌یابند، انتخاب شوند.

کاش دعوا بر سر همین 21 نفر حی‌و‌حاضر بود، چند نفر می‌آمدند شعار می‌دادند و می‌رفتند، مردم نیز در کنار انتخاب رئیس قوه مجریه نام چند تَن را می‌نوشتند و در صندوق انتخابات شورا می‌انداختند. بدبختی ما حاشیه‌سازی‌های بیش از حد و پیش‌‌بینی‌های محالی است که امکان تحقق آن شبیهاصرار کارشناسان داخلی بر پیروزی کلینتون در ماراتن سیاسی آمریکاست!

یک عده در فضای مجازی دورهم جمع شده‌اند، از فسادهای اخیر می‌گویند، راهکار ارائه می‌دهند و از اعضاء پاکدست شورا نام می‌برند. این امر ذاتاً بد نیست و اتفاقاً در رأس قرار گرفتن دغدغه‌ها و تلاش برای توسعه شهر با معرفی شاخصه‌‌های یک نماینده صالح، قابل تقدیر است لکن آنچه که در این میان شورِ شورا و انتخابات آن را در می‌آورد، تاکید برخی‌ها بر کاندیدا شدن چهره‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان است.

آقایان بدون هیچ‌گونه پشتوانه‌ای و بر اساس حدس‌ و گمانه‌‌‌زنی‌ها، لیست می‌دهند و نام هر شخص معروفی به ذهنشان می‌رسد را در شب‌نامه‌شان می‌گنجانند. تحلیل‌های جالبی نیز پشت سرهم گردآوری می‌کنند، مِن باب تمثیل عنوان می‌کنند چون در فلان ایام از سال، فلان فعال فرهنگی، مجری برنامه ایکس‌وایگرگ شبکه سهند شد، پس یکی از نامزدهای انتخابات شوراست و برای نام‌آشنا شدن، مجری‌گری می‌نماید.

تکذیب این موضوع توسط خودِ مجری نیز خللی در کارها وارد نمی‌کند و هیچ‌کسی حق ندارد به این لیست‌ها خُرده بگیرد. چنانچه بخواهیم بر مبنای همین لیست‌هایی که کاربرها در تلگرام منتشر می‌کنند، انتخابات را پیش‌بینی کنیم باید بالغ بر 2 هزار نفر را کاندیدا تلقی نماییم و منتظر استعفاء رؤسا و ادارات، مدیران مناطق، معاونان شهردار، مجری‌های صداوسیما و قص علی‌هذه باشیم.

یکی از همین کاربرها می‌گفت قرار است تعدادی از نمایندگان سابق مجلس نیز کاندیدای انتخابات شورا شوند، اتفاقاً آن‌هایی که در رقابت‌های 7 اسفند قافیه را باختند هم نامزد می‌شوند. حالا که هر کسی از راه می‌رسد یک لیست می‌دهد، ما نیز می‌گوییم 6 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی استعفاء می‌دهند تا نمایندگی در پارلمان محلی را نیز تجربه کنند،خُب این هم لیست است و احتمال پیروزی آن زیاد!

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آناج، تاریخ 20 اسفند 95، کد مطلب: 64897: www.anaj.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین