پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به لزوم ادغام راهبردی وزارتخانه ها گفت:ادغام راهبردی و نه فیزیکی وزارتخانه ها می تواند برای اقتصاد کشور مفید باشد .

شعار سال: حمیدرضا صالحی، نایب رییس اتاق بازرگانی تهران، گفت: بر اساس سند چشم انداز 20 ساله که برنامه های توسعه نیز باید در راستای آن باشند، مقرر شده است که با کوچک و چابک سازی دولت، از حجم آن کاسته شود و برنامه هایی چون ادغام وزارتخانه ها می توانند به چنین هدفی کمک کنند.

وی افزود: آنچه در این زمینه مهم است، ادغام راهبردی و نه صرفا فیزیکی وزارتخانه هاست کمااینکه پیش از این ادغام 2 وزارتخانه صنعت و بازرگانی نه فقط به کاهش تصدی گری دولت یاری نرساند که برعکس به افزایش حجم دولت نیز منتهی شد.

صالحی با بیان اینکه تغییر وزارتخانه ها در کشورهای توسعه یافته امری بدیهی است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می توان از کره جنوبی نام برد که با ایجاد تغییر و تحول های مکرر در چند وزارتخانه در نهایت وزارت انرژی، اقتصاد و صنعت تاسیس شد.

عضواتاق بازرگانی تهران با تاکید بر لزوم واقعی شدن قیمت حامل های انرژی، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که بدون واقعی شدن قیمت ها، ادغام وزارتخانه ها هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت چراکه ما را همچنان دست به گریبان با مشکلات فعلی خواهد ساخت چراکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از منابع کشور صرف پرداخت یارانه ها می شود و این وضع باید اصلاح شود.

صالحی در پایان تاکید کرد: در عین حال باید با برنامه ریزی شرایطی ایجاد کرد که واقعی شدن قیمت ها در نهایت به افزایش درآمد مردم هم منتهی شود. برخی به ما انتقاد می کنند چرا به دنبال آزادسازی قیمت ها هستیم حال آنکه معتقدیم با اجرای درست آزادسازی قیمت ها، نه فقط شکوفایی اقتصادی بیشتری ایجاد می شود که جامعه بیشتری از کیک اقتصاد هم می برد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري موج نیوز، تاریخ انتشار 22 آذر 1394، کد مطلب: 4242: www. mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین