پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
سرهنگ کشکولی در این خصوص می‌گوید: طبق ماده 13 قانون اخذ جرایم در مواردی که انتقال وسیله نقلیه به توقفگاه ضروری باشد و در اثر حمل یا نگهداری خسارتی به محموله وارد شود راهنمایی و رانندگی از خسارت دیده حمایت می کند...

شعار سال: «چند وقت پیش به دلیل نداشتن کلاه ایمنی، موتورسیکلت من را به پارکینگ منتقل کردند، وقتی برای ترخیص موتورسیکلت به پارکینگ مراجعه کردم خسارت زیادی به موتورسیکلتم که تمام دارایی من است وارد شده بود. از مسئولان پارکینگ پیگیر این اتفاق شدم کسی پاسخگو نبود. خواهش می کنم پیگیری کنید.»

 

 

این پیامک را یکی از شهروندان ارسال کرده و ضمن گلایه از نگهداری موتورسیکلت های توقیفی در پارکینگ ها، خواستار پیگیری موضوع شده است.

 

 

 

*سالم دادم، ناقص تحویل گرفتم!

 

«شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با موتورسیکلت در شهر تردد کرده باشید، پشت یک چراغ قرمز توقف کنید و انتظار بکشید تا چراغ سبز شود که در یک لحظه یکی از ماموران پلیس راهور را مقابل خودتان مشاهده می کنید که به دلیل همراه نداشتن کلاه ایمنی یا گواهینامه اعمال قانونتان می کند. برای این تخلف موتورسیکلت توقیف و به یکی از پارکینگ های سطح شهر منتقل می ش شود. تا این جای ماجرا نکته ای نیست، خلاف قانون عمل کرده اید و باید تاوانش را هم بدهید اما وقتی بعد از طی مراحل ترخیص برای خارج کردن موتورسیکلت وارد پارکینگ می شوید و بعد کلی گشتن در دریای موتورهای توقیفی چشمتان به وسیله نقلیه تان می افتد که ظاهرش در اثر آسیب های وارده عوض شده است تمام سختی مراحل ترخیص و...از یادتان می رود!»

 

این روایتی است از گلایه برخی شهروندان درباره عملکرد برخی پارکینگ ها در نگهداری وسایل نقلیه توقیفی. برای پیگیری موضوع به سراغ یکی از پارکینگ های موتور سیکلت در بوشهر می رویم.

 

یکی از شهروندان که به تازگی موتورسیکلتش را از پارکینگ خارج کرده، در حال گلایه است که به سراغش می روم و با او گفت و گو می کنم. مدعی می شود: کلاه سرم نبود و موتورم را اعمال قانون و به پارکینگ منتقل کردند. بعد از طی هفت خان مراحل ترخیص موتور سیکلت، به پارکینگ رفتم. اما با کمال تعجب دیدم یکی از قاب آینه بغل های موتور و چراغش شکسته است. ماجرا را به مسئولان پارکینگ اطلاع دادم اما آن ها در جواب با خونسردی گفتند موتورت را به همین صورت آورده اند!

 

 

 

*حمل کننده و نگهدارنده وسایل نقلیه توقیفی؛ مسئول جبران خسارات

 

برای پیگیری گلایه های مردم دراین زمینه با رئیس پلیس راهور بوشهر گفت وگو می کنیم.

 

سرهنگ کشکولی در این خصوص می گوید: طبق ماده 13 قانون اخذ جرایم در مواردی که انتقال وسیله نقلیه به توقفگاه ضروری باشد و در اثر حمل یا نگهداری خسارتی به محموله وارد شود راهنمایی و رانندگی از خسارت دیده حمایت می کند و جبران خسارت آن به عهده حمل کننده یا نگهدارنده وسایل نقلیه توقیفی است.

 

وی می افزاید: دراین زمینه اگربه مالکان موتورسیکلت و خودروها، خسارتی وارد شده است می توانند موارد را به بازرسی پلیس راهور منعکس کنند تا پیگیری شود. هم اکنون قبل از انتقال موتورسکیلت به پارکینگ ها از قسمت های معیوب وسایل نقلیه در حضور مالک صورتجسله می شود و در هنگام ترخیص مسئولان پارکینگ طبق مستندات موجود به تحویل خودرو اقدام می کنند.

 

وی همچنین درباره تخلیه بنزین موتورسکیلت ها نیز گفت: به صاحبان پارکینگ ها تاکید شده اگر برای جلوگیری از بروز خطر اقدام به این کار می کنند، در حضور مالک و با اطلاع وی باشد. اگر خلاف این موضوع صورت بگیرد، به ما اطلاع داده شود تا پیگیری کنیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خلیج فارس، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1395، کد مطلب: 118579:www. pgnews.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین