پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۷۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
دکتر هاشمی با بیان این که به ازای هر هزار نفر به ۱٫۶ تخت نیاز داریم گفت: با افتتاح این ۱۰۰ تخت در محدوده ورامین و پاکدشت، ۴۰۰ تخت بیمارستانی دیگر برای این منطقه باید ساخته شود.

شعار سال: دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای پاکدشت ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم این منطقه و قدردانی از دکتر نهاوندیان برای حضور در این مراسم ،بر ضرورت تامین تجهیزات و نیروی انسانی ۳۰ تخت دیگر این بیمارستان ظرف یکی دو ماه آینده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد و گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده یک بار دیگر از این بیمارستان بازدید خواهد کرد.
وزیر بهداشت با بیان این که شرط عقل این است که اول اطراف تهران را تجهیز کنیم تا از ترددهای غیر ضروری برای دریافت خدمات درمانی به تهران کاسته شود گفت: عزیمت مردم حاشیه شرق تهران برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستانهایی مانند امام خمینی و دیگر بیمارستانها و مراکز درمانی مخاطراتی را نیز به همراه دارد.
به گفته وزیر بهداشت در ابتدای شروع به کار دولت در شهر ۳۰۰ هزار نفری قرچک، حتی یک تخت بیمارستانی وجود نداشت ولی امسال یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در این شهر دراردیبهشت یا خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد.
دکتر هاشمی همچنین وضعیت شهر پیشوا و ورامین را به لحاظ امکانات درمانی نامطلوب توصیف کرد و گفت: هنوز پیشوا یک تخت بیمارستانی ندارد در حالیکه شروع انقلاب از این شهر بوده است و در ورامین نیز با داشتن ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۳۰ سال پیش مرکز جهاد سازندگی به بیمارستان تبدیل شده است که همان مرکز را تجهیز و بازسازی کرده و در حال ارایه خدمات به مردم هستیم .
دکتر هاشمی با بیان این که به ازای هر هزار نفر نیاز به ۱٫۶ تخت نیاز داریم گفت: با افتتاح این ۱۰۰ تخت در محدوده ورامین و پاکدشت به ۴۰۰ تخت بیمارستانی دیگر نیاز داریم.
در حال حاضر در حاشیه شهری مانند پرند با جمعیتی ۷۰۰ هزار نفری یک تخت بیمارستانی هم نداریم که کلنگ راه اندازی یک بیمارستان در آن زده شده و ظرف دو سال آینده این بیمارستان کامل خواهد شد.
دکتر هاشمی با اشاره به اسکان صدها هزار نفرجمعیت کارگری در بخش شرق تهران گفت: غایب اصلی سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان می تواند به کمک دولت بیاید و یکی دو بیمارستان در این منطقه بسازد.
دکتر هاشمی یاد آور شد: در سه دهه گذشته به علت جنگ و جنگ زدگان و خشکسالی و نیز نوع مدیریت به حاشیه شهرها توجه نشد ولی در دولت یازدهم به ۱۰ میلیون نفر از حاشیه نشینان، خدمات بهداشتی درمانی ارایه شد.
وزیر بهداشت در ادامه از مسئولین استانی و نیز خیرین و مسئولین سایر دستگاهها خواست تا برای ارتقای سلامت مردم این منطقه تلاش کنند تا این منطقه با توسعه مناسب به یکی از قطبهای اقتصادی تهران تبدیل شود.
دکتر هاشمی در پایان از رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همکاران وی در راه اندازی بیمارستان شهدای پاکدشت قدردانی کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبر استان، تاریخ 1 اسفند 95، کد مطلب: 15301: www.khabareostan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین