پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
مقام معظم رهبری سـه اصـل «عزت، حـکـمـت و مـصـلحـت» را یک مثلث الزامی برای چارچوب ارتباطات بین المللی نظام جمهوری اسلامی می دانند که نباید هیچ گونه خدشه ای به آن وارد شود و در دیپلماسی خارجی عملا شاخص های اصلی تعاملات اسلامی با دنیا شناخته می شوند.

شعارسال: وقتی جمهوری اسلامی مدعی ام القرای اسلام است، پس به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر شناخته می شود و یک اصل است، اصل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که بر مبنای راهبردهای لازم در حوزه ام القرا باید بدان عمل شود و قطعا یکی از عینیاتِ این راهبرد این است که نمی توان در مقابل حوادث جهان اسلام خاموش ماند و یا با تساهل و تسامح به آن نگریست.

باید توجه داشت سیاست خارجی ما جدای از احکام اسلام و قرآن و سیره محمدی و مشی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران نیست، به عبارتی سیاست خارجه جمهوری اسلامی به کارگیری بنیان های فکری نظام اسلامیِ برگرفته از اسلام ناب محمدی است، سیاست خارجی جهانی شده که مرز نمی شناسد و در عین حال سیاست خارجه جمهوری اسلامی نیز مطابق همان شاخص های اصلی نظام جمهوری اسلامی است، به عبارتی سیاست خارجه ما ملهم از قرآن است نه الهام گرفته از شرق و غرب و شعار نه شرقی و نه غربی بر تارک آن جای گرفته است و بر پیشانی آن می درخشد.

پس بدون تعارف باید از همه مبارزان مسلمان، از همه خیزش های اسلامی دفاع کرد و نسبت به همه هجمه هایی که در مقابل اسلام قرار دارد و در مقابل انحرافاتی که ریشه آن را نشانه رفته است، ایستاد.

از این روست که انتظار است وقتی در آذربایجان نسبت به شیعیان بی توجهی می شود، وقتی در میانمار نسبت به بی دفاعان و مظلومین فقط به صرف اینکه مسلمان هستند جنایات فجیعی انجام می شود، وقتی سلمان رشدی همراه با تفکری خاص به اسلام و نمادهای آن بی احترامی می کند، وقتی در عمق اروپا به مسلمانان بی احترامی می شود، وقتی اسلام ستیزی و اسلام هراسی به هر شکل راهبرد آمریکا و غرب تعریف می شود و حتی برخی از حکومت های حاکم بر امت اسلام در لوای ایادی استکبار ظلم را در حق شهروندان مسلمان خود روا می دارند به هیچ عنوان نباید سکوت اختیار کرد.

وقتی با تفکرات التقاطی در هر قالب و مسلک و منصب به اسلام لطمه وارد می شود، وقتی محدودیتی برای مسلمانان در چین فراهم می شود و حتی در موضع گیری هایی منفعت طلبانه و صرفا ویترینی و در سایه شعار ساختگی حقوق بشر منادیان استکبار، ندای دفاع از مظلوم سر می دهند! رسما و جدا و قاطعانه باید در سیاست خارجیِ ما نیز مواضع قاطی گرفته شود.

فرقی نمی کند کشتار ناجوانمردانه شیعیان نیجریه باشد یا به خاک و خون کشیدن شیعیان نارداران آذربایجان، کشور همسایه باشد مانند افغانستان یا فرسنگ ها دورتر از ما مثل مسلمانان بیگناه روهینگای میانمار.

به هر حال وزارت خارجه باید مواضع صریح و در عین حال صحیح خود را با قاطعیت و به دور از هر نوع مصلحت طلبی اعلام کند، شاید جای آن باشد که اساسا در وزارت خارجه ما همچون گذشته، ساختاری کاملا قاطع برای حمایت از مسلمانان جهان، نهضت ها و خیزش های اسلامی و مردمی شکل بگیرد و از این هراس نداشته باشیم که ممکن است آمریکا، اروپا یا این سازمان و آن سازمان در قبال این سیاست چه می گویند؛ زیرا از همان هایی که روزی فریاد به زیر پا گذاشتن حقوق بشر سر می دهند، به راحتی دیده می شود که در حریم اسلام و مسلمین وارد شوند در حالی که سعی می کنند خودشان را به ظاهر در غم و غصه و زحمت مسلمانان شریک نمایند و حتی روزی دیگر جامعه جهانی را علیه ما تهییج می کنند.

به هر حال در بزنگاه های ماندگار، لحظاتی که با ددمنشی سفاکان و ایادی استکبار، ملت های مظلوم و بیگناهان به خاک و خون کشیده می شوند و در سکوتِ رسانه ایِ امپراتوری رسانه ای نظام سلطه به فراموشی سپرده می شوند، همکاران رسانه ای من که چشم بینای مردم شناخته می شوند بایستی این خواسته را از دولتمردان، سخنگوهای تریبون های رسمی مطالبه کنند و در انعکاس هر چه بیشتر وقایع و رویدادها از هم پیشی بگیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 25آذر1394، کدخبر: 4856: www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین