پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
گزارش کمیسیونر عالی پناه‌جویان سازمان ملل نشان می‌دهد تعداد مهاجران در سال گذشته میلادی رکورد ۶۰ میلیونی را شکست.

شعار سال: تعداد افرادی که در سال 2015 مجبور به ترک خانه‌هایشان شده و یا مجبور شدند به دیگر کشورها سفر کنند، از مرز 60 میلیون گذشت.

به نوشتهرویترز، کمیسیونر عالی پناه‌جویان سازمان ملل در گزارشی خبر داد، تعداد مهاجران و آوراگان در سال گذشته میلادی رکورد 60 میلیونی به جای گذاشته است.

این آمار شامل 20.2 میلیون مهاجریست که از جنگ گریختند. این تعداد آواره و مهاجر از سال 1992 میلادی به بعد بی‌سابقه بوده است.

حدود 2.5 میلیون پناه‌جو به کشورهای روسیه، آلمان و آمریکا درخواست پناهندگی داده‌اند و تا امروز همچنان در انتظار پاسخ به سر می‌برند. تعداد پناه‌جویان و آوارگان سال 2014 کمتر از 60 میلیون و معادل 59.5 میلیون نفر بود.

در این گزارش آمده است، تا نیمه سال 2015، تعداد 34 میلیون نفر داخل کشور خود آواره شده‌اند که این رقم در مقایسه با زمان مشابه سال 2014، بیش از 2 میلیون نفر رشد نشان می‌دهد.

یمن که از فروردین ماه امسال شاهد حملات بی‌وقفه جنگنده‌های ائتلاف سعودی بوده، با 933 هزار و 500 نفر آواره جدید، بیشترین میزان افزایش شمار پناهجویان در سال جاری میلادی را داشته است.

این گزارش سازمان ملل که بر اساس آمار رسمی منتشر شده، ادامه داد جنگ سوریه که از سال 2011 آغاز شد، مهم‌ترین دلیل بی‌خانمان شدن مردم در تعداد بالا در طول سالیان گذشته بوده است. تا کنون 4.2 میلیون آواره سوری از خانه‌هایشان گریختند و 7.6 میلیون نفر بی‌خانمان شدند.

غیر از سوریه و یمن، افعانستان، سومالی و جنوب سودان شاهد بیشترین تعداد آوارگان بودند.

در این گزارش آمده است، بسیاری از این آورگان سال‌ها خارج از کشورشان خواهند ماند چراکه امروزه بازگشت آوارگان به وطنشان در مقایسه با 30 سال گذشته بسیار سخت‌تر است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار 27 آذر 1394، کد مطلب: 13940927000195: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین