پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
دولت سوئد با درخواست پناهندگی یک پیرزن ۱۰۶ ساله نابینای افغان مخالفت کرد.

شعار سال: دولت سوئد یکپیرزن ۱۰۶ ساله افغانکه با کمک پسر و نوه اش مسیر دشواری را از طریق کوه ها، بیابان‌ها و جنگل‌ها برای رسیدن به اروپاطی کرده، در معرض اخراج قرار داده است.

این پیرزن افغان که «بی بی خال ازبکی» نام دارد به شدت ناتوان است و حتی به سختی می‌تواند صحبت کند. خانواده او درخواست کرده اند که در پرونده پناهندگی او تجدیدنظر شود. درخواست پناهندگی دیگر اعضای خانواده او هم در مراحل مختلف بررسی قرار دارد.

این خانواده در سال ۲۰۱۵ به همراه گروهی از مهاجران دیگر که از سوریه، افغانستان، عراق و دیگر کشور‌ها راهی اروپا شده بودند، با پای پیاده و گاهی با قطار از بالکان به سمت سوئد حرکت کردند. گفته می‌شود پسر و نوه بی‌بی‌خال او را برروی دوش خود حمل کرده و از طریق ایران و ترکیه به اروپا رساندند.

سوئد درخواست پناهندگی پیرزن ۱۰۶ ساله افغان را رد کرد+ تصاویر

آژانس مهاجرت سوئد با تأیید خبر رددرخواست پناهندگیاین پیرزن ۱۰۶ ساله که از او به عنوان «پیرترین پناهجوی جهان» یاد می‌شود، اعلام کرد: کهولت سن باعث نمی‌شود با درخواست پناهندگی یک نفر موافقت شود.

این پیرزن در اکتبر سال ۲۰۱۵ پس از گذراندن یک سفر ۲۰ روزه از ولایت قندوز (کندز) در شمال افغانستان وارد یک اردوگاه پناهندگی در کرواسی شد. پسر ۶۷ ساله و نوه ۱۹ ساله او در طول مسیر گاهی او را بر روی دوش خود حمل می‌کردند.

سوئد درخواست پناهندگی پیرترین پناهجوی جهان را رد کرد+ تصاویر

بیشتر کشور‌های اروپایی درخواست پناهندگی مهاجرانی که از بخش‌های امن افغانستان آمده اند را رد می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 14 شهریور 96، کدمطلب:۶۲۳۱۶۹۷، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین