پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
مشاور وزیر نفت با بیان اینکه با شرایط فعلی امکان ادامه نظام پرداخت یارانه وجود ندارد، گفت: امروز وضع به گونه ای شده است که وزارت نیرو و نفت تقریبا تمام دریافتی خود را به حساب یارانه ها واریز می کنند و عملا سرمایه گذاری بخش انرژی کشور تقریبا تعطیل شده است.

شعار سال: منصور معظمی مشاور وزیر نفت در مورد نظام پرداخت یارانه ها در جمع خبرنگاران گفت: در این مدت، یارانه ها نه تنها کمکی به بهبود و تعادل دهک ها جز زمانی کوتاه از شروعش، نکرده است، بلکه امروز تمامی دریافتی وزارت نیرو و نفت به حساب یارانه ها می رود تا سرمایه گذاری های بخش انرژی کشور تقریبا تعطیل شده باشد.

وی با اشاره به اینکه یارانه ها حتی منجرب بهبود ضریب جینی و تولید شکوفایی در تولید نشد، ادامه داد: امروز باید برای بحث یارانه ها فکری بکنیم و اینکه دولت به مجلس و مجلس به دولت موضوع را پاس بدهد کاری از پیش نمی رود و نیاز به یک عزم ملی است.

معظمی ادامه با شرایط فعلی را برای پرداخت یارانه ها غیرممکن دانست و اظهار کرد: اگر تحریم ها برداشته شود، درصورت پای بندی آمریکا به برجام که تاکنون اینطور نبوده، فکر می کنم برقراری سوئیفت فرصت مناسبی است که اگر این اتفاق بیفتد سریعا نیم میلیون بشکه و در عرض شش ماه دیگر نیم میلیون بشکه نفت دیگر می توانیم افزایش تولید نفت داشته باشیم.

مشاور وزیر نفت با بیان اینکه اگر این افزایش تولید تلاطمی در بازار نفت ایجاد کند مسوولیتش بر عهده آنهایی است که یک میلیون و 800هزار بشکه بیش از سهمیه اوپک وارد بازار می کنند، تصریح کرد: ضمن اینکه این مسوولیت بر عهده آنهایی نیز خواهد بود که بیش از سه میلیون بشکه ذخایر جمع کرده اند. درحالیکه همین امروز اوپک بیش از یک میلیون بشکه بیش از سهمیه خود تولید می کند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با برداشته شدن تحریم ها امکان سرمایه گذاری مستقیم نیز در کشور فراهم می شود، افزود: البته به شخصه فکر مکی کنم آنچه که مورد نیاز ماست را بتوانیم از سوی سرمایه گذاری شرکت های بین المللی تامین کنیم ولی بخش قابل توجهی را حتما می توانیم بدست بیاوریم.

معظمی یکی از ویژگی های کشورهای درحال توسعه را سماجت دانست و اظهار کرد: برای اینکه به هدف برسیم باید بسیار سمج باشیم. ضمن اینکه سیستم های دولتی کاملا بروکراتیک و مقابل کننده به نخبه سالاری و نوگرایی هستند که طبیعی است در این شرایط کار کردن سخت است.

عضو هیات علمی دانشگاه در اشاره ای به وضعیت کنونی اقتصاد کشور گفت: امروز همه بنگاه های اقتصادی داخل کشور به شدت درگیر چالش های مالی هستند و بانک ها نیز در شرایطی قراردارند که نمی توانند کمکی بکنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج,تاریخ انتشار 8 دی 1394,کد مطلب:8974 www.mojnews.com

 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین