پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
همین چند سال پیش بود که نخست وزیر کره جنوبی پس از حادثه غرق شدن کشتی مسافری این کشور و پس از فشار افکار عمومی از سمت خود استعفا داد.
شعارسال: همین چند سال پیش بود که نخست وزیر کره جنوبی پس از حادثه غرق شدن کشتی مسافری این کشور و پس از فشار افکار عمومی از سمت خود استعفا داد.

دوسال قبل پس ازاینکه ۴۱ دانش آموز مصری در حادثه تصادف اتوبوس جان باختند وزیر راه این کشور مجبور به استعفا شد.

نائوتوکان نخست وزیر ژاپن نیز پس از حادثه نیروگاه اتمی فوکوشیما بر اثر سونامی، از نخست وزیری کناره گیری کرد.

پس از طوفان معروف کاترینا، رئیس پلیس نیواورلئان به دلیل اینکه تعدادی از پرسنل پلیس در محل کار حاضر نشده و شهر دچار هرج و مرج شده بود از سمت خود استعفا داد.

والدیس دومبروفسکیس، نخست وزیر لتونی به دنبال فرو ریختن سقف یک فروشگاه مواد غذایی در نوامبر ۲۰۱۳ در پایتخت این کشور از سمت خود استعفا داد.

اینها چند نمونه از موارد متعددی است که در دنیا اتفاق می افتد ومسئولان بلند مرتبه حتی در مقام نخست وزیر و رییس جمهور نسبت به حوادث پاسخگو هستند.

اسفند ۷۶ اتوبوس دانشجویان المپیادی دانشگاههای شریف و تهران واژگون شدوشش دانشجوی نخبه که اغلب از برگزیدگان المپیادهای ملی و بین‌المللی ریاضی بودند، جان باختند اما هیچ کسی استعفا نداد،مریم میرزا خانی از بازماندگان همین اتوبوس بود.

سال ۹۱ آتش به جان دانش آموزان مدرسه شین آباد افتاد و ۲۹ نفر دچار سوختگی شدید شدند که هنوز هم تبعات آن باقی مانده است، اما انگار جز توبیخ یک مدیر و مستخدم مدرسه هیچ کسی مواخذه نشد و ازکار برکنار نشد.

پلاسکو فرو ریخت و در نهایت اعلام شد که مقصران حادثه دو کارگری بوده اند که با یک گاز پیک‌ نیکی نا ایمن در یک واحد تولیدی کار می کردند،هیچ مسئول بلند پایه شهری از شهردار و زیرمجموعه هایش تا مسئولان دولتی و مالکان پلاسکو استعفا ندادند و شهردار تهران چند ماه بعد عزم خود را برای رییس جمهور شدن جزم کرد!

تب و تاب مجازی حادثه تلخ دانش آموزان داراب هم به زودی می گذرد و توییت ها با گذر زمان جان خود را از دست می دهند وراننده اتوبوس اگر زنده مانده باشد، دستگیر و محاکمه می شود،اما صاحبان صندلی های چرخان و دائمی صدارت و وزارت هیچگاه پاسخگو نیستند

مشکل این است که مسئولان هیچگاه ملزم به پاسخگویی نیستند. آنها صاحبان #ژن_خوب هستند که ناقل است از پدر به پسر.

۱۶ نفر از دانش آموزان دارابی کشته و ۲۸ نفر مصدوم شده اند، که دو نفر از آنها تا الان قطع نخاع شده اند، تصورش هم سخت و دردناک است که دختری در سنین نوجوانی زمین گیر و تمام آینده اش تباه شود،چرا هیچکس استعفا نمیدهد؟ چرا کسی صدایش درنمی آید؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی اخبار فرهنگیان، تاریخ انتشار: 1396، کدخبر: - ،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین