پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
وزیر دفاع تاکید کرد: ایران براي تداوم كمك‌هاي همه جانبه به دولت و ملت عراق براي پيروزي نهايي بر تروريسم و حاميان آنان امادگی دارد.

شعارسال: «فالح فياض» مشاور امنيت ملي عراق كه براي انجام يك ديدار رسمي به كشورمان سفر كرده است، صبح امروز با حضور در محل وزارت دفاع جمهوري اسلامي ايران با سردار حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران ديدار و پيرامون مسائل دوجانبه، منطقه اي و بين المللي گفتگو كرد.

سردار حسين دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار طي سخناني با تبريك پيروزي هاي اخير نيروهاي مسلح عراق در آزاد سازي رمادي بر حمايت و پشتيباني از دولت، ملت و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از كشور دوست و برادر عراق در مبارزه با تروريسم تاكيد كرد.

وزير دفاع كشورمان، اتحاد گروه هاي شيعي و سني و اقوام مختلف در عراق در مبارزه با تروريسم را دستاورد بزرگي ارزيابي كرد كه بايد تا پيروزي كامل بر داعش و پس از آن نيز با انسجام بيشتر تداوم يابد.

وی افزود: نگاه جمهوري اسلامي ايران به عراق يك نگاه فراقومي و فرا مذهبي است و تقويت همگرايي در اين كشور موجب مي شود عراق در جنگ به پيروزي برسد و پس از آن در صلح و آرامش، روند توسعه و تعالي را با سرعت بيشتري طي كند.

سردار دهقان آمادگي كشورمان براي تداوم كمك هاي همه جانبه به دولت و ملت عراق براي پيروزي نهايي بر تروريسم و حاميان آنان را اعلام كرد.

در اين ديدار فالح فياض مشاور امنيت ملي عراق با تبريك رفع تحريم هاي ايران گفت: فصل جديدي از همكاري هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به پيروزي هاي اخير ارتش و نيروهاي مردمي در عراق تاکید کرد: داعش رو به اضمحلال و فروپاشي است و روند پيروزي ها، با فداكاري و پايداري ملت عراق ادامه خواهد يافت.

مشاور امنيت ملي عراق با تجليل از نقش نيروي بسيج مردمي عراق، از اين نيروها به عنوان پشتوانه مستحكم براي نيروهاي مسلح عراق در دفاع از تماميت ارضي و آرمان هاي ملت عراق ياد كرد و افزود: كمك ايران در مقابله با دشمنان و غلبه بر آنان بسيار كليدي و حائز اهميت بوده و موجب شده است تا ملت عراق پيروزي هاي خود را شتاب بخشند.

در این دیدار همچنين دو طرف تحولات امنيتي عراق به ويژه مبارزه با گروه تكفيري تروريستي داعش را بررسي كردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 27 دی 1394، کدمطلب: 3026682، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین