پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده گرمسار گفت: امکان رسیدگی به لوایح بودجه ۹۵ و برنامه ششم به هیچ وجه تا پایان سال ۹۴ وجود ندارد؛ دولت لایحه بودجه چند دوازدهم ارائه دهد.

شعارسال: در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در تذکر آیین‌نامه‌ای، گفت: زمانبندی بررسی لایحه بودجه در مجلس طبق آئین‌نامه داخلی مجلس مشخص می‌شود؛ لذا اظهارنظرهایی که مطرح می‌شود مبنی بر اینکه مجلس در آستانه انتخابات نمی‌خواهد لایحه بودجه را بررسی کند، اشتباه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق قانون، نمایندگان ۱۰ روز برای ارائه پیشنهادات خود در خصوص بودجه فرصت دارند و بعد از آن کمیسیون‌های تخصصی کار بررسی بودجه را آغاز خواهند کرد که تا هفتم اسفند ماه به طول می‌انجامد و تا آخر اسفند نیز جلسات کمیسیون تلفیق برگزار خواهد شد.

وی از اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه مجلس بنای همکاری با دولت را ندارد، انتقاد کرد.

در ادامه محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را در غیاب لاریجانی بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، خطاب به انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که در جلسه علنی حضور داشت، گفت: مجلس طبق جدول زمانبندی آئین‌نامه داخلی، جهت رسیدگی به لایحه بودجه، کار خود را آغاز کرده است؛ حتی کمیسیون تلفیق که قبل از بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی، ارجاعی نخواهند داشت نیز تشکیل شده است تا مقدمات کار را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه هیات رئیسه حقوق اساسی نمایندگان در بررسی لایحه بودجه را نادیده نخواهد گرفت، گفت: طبق قانون آئین‌نامه داخلی، نمایندگان ۱۰ روز و کمیسیون‌های تخصصی ۱۵ روز فرصت دارند که لایحه بودجه را بررسی کنند.

باهنر تصریح کرد: به هیچ وجه امکان رسیدگی به لوایح بودجه و برنامه تا پایان سال ۹۴ وجود ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت لایحه بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم را به مجلس ارائه دهد تا اوایل سال ۹۵ بدون قانون بودجه نباشد.

وی ادامه داد: مجلس نیز تلاش می‌کند در ماه‌های ابتدایی سال ۹۵، لایحه بودجه را به تصویب برساند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5بهمن1394، کدخبر: 3033002: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین