پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
یک تحلیلگر اقتصادی گفت: اینکه برنامه «بازنشستگی پیش از موعد» در برنامه پنجم توسعه به جریان نیفتاد و در برنامه ششم توسعه نیز دیده نشده، به دلیل بی پولی ناشی از اقدامات دولت گذشته است که نگران آینده نبودند.
شعار سال:سعید لیلاز با اشاره به مشکلات حاصل از آثار تحریم ها گفت: اگر در دولت گذشته، به فکر آینده بودند اکنون شاهد وضعیت کنونی تولید و برنامه های اجرا نشده برنامه پنجم نبودیم.

وی ادامه داد: اکنون بازنشستگی پیش از موعد در برنامه ششم دیده نشده است زیرا پول و منابع می خواهد؛ از این منظر فشار بر کارکنان دولت تحمیل می شود که به ناچار بیشتر کار کنند.

لیلاز تاکید کرد: اگر بخواهیم کشور دارای سازندگی شود و هزینه های عمرانی افزایش یابد، بدیهی است که نمی توان پولی بابت بازنشستگی های پیش از موعد پرداخت کرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مشکل بی پولی نیز به عملکرد سازمان تامین اجتماعی برمی گردد؛ افزود: وقتی دولت گذشته، بنگاه های اقتصادی متضرر را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرد و مدیرانی نالایق بر سر آنها گمارد که اموال این سازمان را حیف و میل کردند، اکنون بودجه ای برای بازنشسته شدن پیش از موعد کارکنان وجود ندارد.

لیلاز ادامه داد: می گویند اگر تعداد بازنشسته ها بالا برود، منابع می خواهد و نداریم؛ به تعبیری، سازمان تامین اجتماعی از شاغلان می گیرد و به بازنشسته ها می دهد در حالی که بازنشسته ها باید از سود منابعی که در 30 تا 35 سال کار کرده اند، دریافت کنند.

وی افزود: البته ما به دنبال اجرای عدالت حقوق و دستمزد هستیم؛ در عین حال می دانیم که مجبوریم از نظر اقتصادی در مضیقه باشیم تا برنامه ها پیش برود.

اواخر آذرماه امسال مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شده و در صورتی تامین بودجه، این موضوع دوباره اجرا می شود. با این حال هیأت وزیران در جلسه دوم دیماه امسال، پرداخت مابه التفاوت مربوط به بازنشستگی پیش از موعد و بدون سنوات ارفاقی کارکنان دولت را تصویب کرد.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، طرح بازنشستگی پیش از موعد یکی از بندهای 28 تصمیم گرفته شده قانون بازنشستگی است که برای تحقق آن به ازای هر نفر، نیازمند 110 میلیون تومان بودجه ایم.

محمود اسلامیان یادآورشد: در چهار دهه گذشته، 4100 میلیارد ریال هزینه بابت 28 تصمیم قانون بازنشستگی تحمیل شده است که باید اصلاح و بازنگری شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 6بهمن1394، کد مطلب: 81935714 (5111637) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین