پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر در دشت اردبیل با کمبود مطلق آب روبرو هستیم به طوری که این بحران در سال‌های اخیر ابعاد متفاوت‌تری به خود گرفته است.
شعارسال: مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر در دشت اردبیل با کمبود مطلق آب روبرو هستیم به طوری که این بحران در سال‌های اخیر ابعاد متفاوت‌تری به خود گرفته است.

پرویز سرحدی ، اظهار کرد: با توجه به تمرکز جمعیتی در محدوده مطالعاتی اردبیل و وضعیت منابع آب در این محدوده‌ با کمبود جدی آب مواجهیم.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی آب منطقه‌ای اردبیل را تامین آب شرب اعلام و خاطرنشان کرد: در دو دهه اخیر نیز متاسفانه خشکسالی‌های مستمر سبب شده تا منابع و ذخایر آب دچار مشکل و خسران شود بنابراین ناچاریم تا با اجرای پروژه‌های تعادل‌بخشی وضعیت موجود را به هر شکل ممکن حفظ کنیم.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل این امر را مستلزم استفاده درست از آب و تبیین کارآیی صحیح این ماده مهم حیاتی دانست و اضافه کرد: باید جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب به ویژه آب‌های زیرزمینی گرفته شود تا بتوانیم بخشی از مشکلاتی را که ممکن است گریبان مردم استان را بگیرد تقلیل دهیم.

سرحدی با بیان اینکه استان اردبیل توسط وزارت نیرو به چهار محدوده مطالعاتی تقسیم شده است گفت: محدوده مطالعاتی اردبیل، محدوده مطالعاتی مشگین، محدوده مطالعاتی خلخال - طارم و محدوده مطالعاتی مغان - پارس‌آباد شامل این 4 محدوده است به طوری که در محدوده طارم - خلخال با استانهای آذربایجان شرقی و زنجان و در محدوده مطالعاتی مغان و پارس‌آباد تنها با آذربایجان شرقی مشترک هستیم.

وی با تاکید مجدد بر اینکه در محدوده مطالعاتی اردبیل شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین واقع شده است بیان کرد: این محدوده‌ها جزو مناطقی است که در آنها با کمبود شدید آب مواجه هستیم و از آنجایی که بیش از 60 درصد مردم استان در مرکز مستقر هستند بیشترین کمبود آب در این منطقه مشاهده می‌شود.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با در نظر گرفتن شاخص‌های تنش آبی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود سرانه آبی سالانه هر نفر کمتر از 500 مترمکعب محاسبه می شود.

سرحدی با تاکید بر اینکه محدوده مطالعاتی اردبیل با کمبود مطلق آب مواجه است ادامه داد: حفظ امنیت آب با پر کردن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت از چاههای مجاز و حفظ و صیانت از منابع آبی به طور متمرکز امکانپذیر است که ما با برگزاری جلسات مستمر شورای حفاظت و صیانت از منابع آب سعی در جلوگیری از این معضل بزرگ داریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3 دی 1396، کدخبر: 96100301026، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین