پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
مدیرکل راه‎آهن زاگرس گفت: فاز نخست موزه راه‎آهن اندیمشک در 30 روز آینده به بهره‎برداری می‎رسد و فازهای بعدی نیز در راستای ایجاد خدمات جنبی و رفاهی در اطراف موزه ایجاد خواهند شد.

شعار سال: مهرداد انصاری در جریان بازدید مجموعه معاونت میراث فرهنگی و روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان از روند احداث موزه راهآهن اندیمشک، ضمن ابراز تشکر از همکاری این مجموعه در احداث این موزه اظهار داشت: موزه راهآهن اندیمشک با محوریت به تصویر کشیدن قدمت راهآهن در ایران و نیز شرایط راهآهن جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس در حال احداث است.

وی با بیان اینکه با جذب پیمانکار و ترمیم بخشهای مختلف سازه موزه، روند احداث آن در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد و گفت: باتوجه به همکاریهای خوب مشاوران معرفی شده از سوی ادارهکل میراث فرهنگی استان، فاز اول این سایت تا یکماه آینده به بهرهبرداری برسد و فازهای بعدی نیز با توجه به نظرات معاون میراث فرهنگی به نحو مناسبی برای ایجاد خدمات جنبی در حوزه خدمات رفاهی ایجاد شوند.

مدیرکل راهآهن زاگرس با اشاره به ایجاد خدمات جنبی و رفاهی در اطراف این موزه افزود: در صدد هستیم برای کسانی که زمان زیادی را در این مکان سپری میکنند، یک سری خدمات رفاهی و جنبی را در محوطه و در سالنهای زیرزمین و یا کناره آن ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به این که تجهیز موزه اقدامی بسیار تخصصی، حساس و روانشناسانه است، بهرهبرداری از این موزه به صورت فاز به فاز انجام خواهد شد.

انصاری در پاسخ به سوالی درخصوص هزینههای احداث این موزه تصریح کرد: اعتبارات جهت احداث و تجهیز موزه از قبل پیشبینی شده است و مابقی آن را نیز از طریق ادارهکل راهآهن تأمین خواهیم کرد.

وی در خصوص جانمایی مکان موزه نیز عنوان کرد: پیشنهاداتی در حوزه جانمایی این مکان از سوی خانم شوشتری، معاون میراث فرهنگی استان ارایه و این محل از روز نخست با مشورت کارشناسان میراث فرهنگی انتخاب شد؛ این در حالی بود که سه محل را برای ایجاد موزه مدنظر داشتیم که بهترین محل باتوجه به قدمت و نزدیکی به مسیر ریل و دسترسی آسان به آن انتخاب شد که این محل را در فاز نخست به بهرهبرداری خواهیم رساند و به یاری خدا در فازهای بعدی سعی خواهیم کرد دسترسیها به محل موزه را بهبود بخشیم و امکانات رفاهی و جانبی را نیز در اطراف موزه ایجاد کنیم.

مدیرکل راهآهن زاگرس تصریح کرد: در تجهیز این موزه از ابزار، لوازم و مصالحی که در دورههای متعدد برای احداث راهآهن یا برای استفاده یا بهرهبرداری از مسیر ریلی وجود داشتند، استفاده خواهد شد و تصاویر، فیلم، مستندات و پروندههایی که در گذشته وجود داشتهاند را نیز به نمایش خواهیم گذاشت.

وی عنوان کرد: در این موزه همچنین چگونگی اقدامات منابع انسانی در حوزه کار، دریافت حقوق و ... را نیز با کمک مشاوران به صورت پرونده تشکیل خواهیم داد و به نمایش میگذاریم.

انصاری درخصوص زمان اتمام کل پروژه گفت: توسعه این مکان همواره ادامه خواهد داشت باوجود این، پیشبینی ما این است که فاز نخست پروژه در 30 روز آینده به بهرهبرداری برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 3 دی 96، کد مطلب: 574029: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین