پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
رئیس پیشین تیراندازی با تاکید بر اینکه به لحاظ قانونی می تواند در انتخابات کمیته المپیک شرکت کند گفت: اگر وزیر حکم دیوان را اجرا نکند احتمال انفصال از خدمت او وجود دارد.

شعارسال: سیدمهدی هاشمی در خصوص شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: من به عنوان رئیس قانونی فدراسیون تیراندازی در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کرده‌ام، چه بر اساس حکم دادگاهی و چه بر اساس آنچه در سایت آسیایی و جهانی ثبت شده است، من رئیس فدراسیون تیراندازی هستم و اگر کسانی بی قانونی می کنند یا به قانون عمل نمی کنند، خودشان باید پاسخگو باشند.

وی در خصوص حکم پایانی دیوان عدالت اداری در انتخابات تیراندازی عنوان کرد: در حکم پایانی آمده بود ظرف ۱۰ روز باید در خصوص انتخابات به حکم مقام عالی دیوان واکنش اجرایی داده شود و اگر این کار صورت نگیرد، استنکاف خواهد بود، این حکم در سیر مراحل انفصال وزیر است.

هاشمی ادامه داد: کمیته ملی المپیک تحت فشار وزارت ورزش و جوانان است و علی رغم اینکه همه می گویند این کمیته دولتی نیست و منشور المپیک نیز تاکید دارد دولت نباید دخالتی در امور ورزش کند، همچنان سایه وزارتخانه و دولت بالای سر همه است. بحث ما داخلی است و این افراد باید پاسخگو باشند. یا ثبت نام من مورد تایید قرار می گیرد و یا اینکه با توجه به فشارهای موجود، مسیر به طریقی پیش می رود که اگر فردا داستان مثل انتخابات فدراسیون تیراندازی به ابطال انتخابات کمیته ملی المپیک منجر شود، این کمیته باید این هزینه را بپردازد و اعتراضی نیست.

وی افزود: مسئولان باید پاسخگو باشند و به مصلحت کشور نیست که چنین هزینه سنگینی پرداخته شود که به دلیل بی قانونی در عدم تایید ثبت نام من در انتخابات کمیته، رئیس آینده این نهاد باید هر روز تنش بلرزد که امروز حکم ابطال انتخابات می آید.

هاشمی با کنایه به اینکه راه های دیگری نیز وجود دارد، عنوان کرد: ما کمی منطقی به موضوع نگاه می کنیم. ورزش کشور نباید چنین هزینه ای بدهد، مثلا می توانند بگویند هاشمی بیاید ثبت نام کند و بعد هماهنگ کنند که من رای نیاورم؛ این موضوع هزینه کمتری دارد.

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که آیا در پرونده تیراندازی حاضر به دست کشیدن از شکایت خود به نفع مصلحت کشور هستید، گفت: بحث ما از این حرف ها گذشته است، ما حکم قطعی دیوان را گرفته ایم و بحث استنکاف وزیر پیش آمده است. بعد از این موارد چه معامله ای می شود کرد، اصلا اگر ما اهل معامله بودیم، کار به اینجا نمی کشید.

وی در خصوص اینکه آیا شما درخواستی برای ملاقات وزیر ورزش و جوانان داشته اید که نافرجام مانده، گفت: من در دو مرحله در گذشته زمانی که احکام صادر شد، درخواست وقت کردم که ایشان موافقت نکردند، شاید سلطانی فر می خواهد این موضوع با بالاترین هزینه به پایان برسد. در حال حاضر ایشان از حکم دیوان عدالت اداری استنکاف کرده و طبق متن حکمی که همه آن را دیده اند، این موضوع ممکن است حتی انفصال وزیر ورزش از خدمت را هم در پی داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: ۶ دی 1396 ، کدخبر: 4184316 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین