پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
طی چند ساعت گذشته خبری مبنی بر بازگشایی سامانه ثبت سفارش ابلاغ شد، اما طولی نکشید که خبر مربوطه از سوی رییس انجمن واردکنندگان تکذیب شد.

شعارسال: میثم رضایی، رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر بازگشایی سامانه ثبت سفارش خودرو گفت: بازگشایی سامانه ثبت سفارش نیازمند دستورالعمل است که به تازگی در دولت تایید و به امضا رسیده است، بنابراین مدت زمانی طول خواهد کشید تا ابلاغ و اجرایی شود.

او در ادامه با بیان اینکه سازمان توسعه نیازمند دستورالعمل است، اظهار داشت: برخی از مسئولین برای اثبات اینکه پیگیر بازگشایی سامانه ثبت سفارش بودند خبرهایی مبنی بر بازگشایی سامانه ثبت سفارش را منتشر کردند، این در حالیست که سامانه باز نشده و درصورتی ابلاغ دستورالعمل اقدامات لازم جهت بازگشایی آن انجام خواهد شد.

رضایی افزود: بازگشایی سامانه ثبت سفارش تنها برای یک خودرو یا کمپانی نیست بلکه زمانی که سایت باز شود باید اسامی تمام محصولات قابل عرضه و شرکت ها، درون سایت درج شوند، تاکنون شاهد چنین چیزی نبودیم که در یک مقطعی نام یک شرکت در سامانه درج شود، بنابراین نام دو شرکتی که در سامانه مانده از قبل بوده است و به عنوان ثبت سفارش جدید محسوب نمی شود، روند سامانه ثبت سفارش تغییر کرده است و بدین صورت نیست که به محض بازگشایی سامانه ثبت سفارش افراد قادر به ثبت سفارش باشند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو به صحبت های روزگذشته وزیر صنعت اشاره کرد و گفت: روز گذشته شریعتمداری، وزیر صنعت در کمیسیون اصل 90 اعلام کرد که به زودی دستورالعمل ابلاغ خواهد شد، بنابراین تا زمانی که دستورالعمل از سوی وزیر ابلاغ نشود، روند سازمان توسعه تجارت همانند قبل خواهد بود.

به گفته او، زمانی که دستورالعمل از سوی وزیر صنعت ابلاغ شود، سه روز کاری طول خواهد کشید تا سازمان توسعه تجارت طبق شرایط جدید اقدامات لازم برای بازگشایی این سامانه را انجام دهد.

رضایی تاثیر بازگشایی سامانه ثبت سفارش بر بازار و قیمت خودرو را اینگونه بیان کرد: با توجه به تعرفه نسبی در 4 ردیف تعرفه ای، به طور طبیعی با بازگشایی سامانه ثبت سفارش حباب موجود در بازار کنترل می شود اما قیمت کنونی خوردو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار بالاتر است که بخشی از آن به عنوان حباب قیمتی تلقی می شود.

در ادامه فرهاد احتشام زاده، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو نیزگفت: روز گذشته شریعتمداری وزیر صنعت قول داد که امروز دستورالعمل واردات خودرو را ابلاغ می کند و با توجه به اینکه تاکنون سامانه ثبت سفارش به واسطه عدم ابلاغ جدید متوقف بود، بنابراین با ایلاغ دستورالعمل جدید سامانه ثبت سفارش باز خواهد شد که در حال حاضر این ابلاغ انجام نشده است.

او در ادامه افزود: دفتر مقررات براساس اطلاعات به روزی که منطبق با اطلاعات کمیسیون فنی خودرو، قیمت، اصناف است اطلاعات را به روز و در سایت قرار می دهند تا به محض تعیین دستورالعمل جدید فعال شوند، بنابراین تا زمان عدم ابلاغ دستورالعمل امکان ثبت سفارش وجود ندارد.

احتشام زاده در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شریعتمداری این صحبت را در کمیسیون اصل 90 داشته روی حرفشان حساب باز می‌کنیم که امروز دستورالعمل ابلاغ شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به تاثیر بازگشایی سامانه ثبت سفارش بر بازار و قیمت خودرو گفت: در خوردهایی که واردات خودرو دارند افت قیمت داریم اما در خودروهایی که محدودیت واردات دارند شرایط همچنان پابرجا خواهد بود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکانیوز ، تاریخ انتشار: 6دی 1396 ، کدخبر: 890210، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین