پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
توقف ثبت سفارش واردات خودرو و نبود عرضه برخی خودروهای وارداتی از سوی برخی شرکت‌های واردکننده باعث ایجاد هرج و مرج در بازار این خودروها شده است؛ طوری‌ که شاهد افزایش قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی برخی محصولات هستیم.

شعارسال: توقف ثبت‌ سفارش واردات خودرو و عدم عرضه برخی خودروهای خارجی طی روزهای گذشته باعث شده هرج و مرج در بازار خودروهای خارجی افزایش یابد و همین موضوع رشد 40 تا 100 میلیون تومانی قیمت بعضی خودروها را در بازار به همراه داشته است.

در این مورد می‌توان به قیمت 235 میلیون تومانی سورنتو در تیرماه امسال اشاره کرد که در حال حاضر به 335 میلیون تومان رسیده و به این ترتیب افزایش قیمت 100 میلیون تومانی را تجربه کرده است. البته هرج و مرج در بازار خودرو باعث شده تا برخی فروشندگان، این خودرو را حتی با قیمت 350 میلیون تومان نیز عرضه کنند.

همچنین قیمت سانتافه در این مدت با افزایش 60 میلیون تومانی همراه بوده و از 230 میلیون تومان به 290 میلیون تومان رسیده است. در مورد سوناتا نیز باید به رشد 40 میلیون تومانی قیمت این خودرو طی ماه‌های اخیر اشاره کرد که در حال حاضر 200 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در بررسی بازار خودروهای وارداتی باید به رشد 42 میلیون تومانی قیمت سراتو نیز اشاره کنیم که هم‌اکنون 180 میلیون تومان معامله می‌شود. مسابقه افزایش قیمت خودرو به همین جا محدود نشده و در مورد توسان نیز باید به رشد 58 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با نرخ 240 میلیون تومان اشاره کنیم.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این مورد به فارس می‌گوید: دو سال پیش خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شد و افرادی نسبت به خرید اقدام می‌کردند که به این محصول نیاز مصرفی داشتند اما طی ماه‌های گذشته و با توقف ثبت سفارش واردات خودرو، این محصول به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و عده‌ای اقدام به خرید و نگه داشتن آن برای فروش با قیمت بالاتر می‌کنند.

در چنین وضعیتی برخی نمایندگی‌های خودروسازان خارجی نیز نسبت به توقف عرضه محصولات‌ از قبل واردشده خود اقدام کرده‌اند و همزمان قیمت برخی از محصولاتشان را نیز افزایش داده‌اند که این موضوع هم بر بازار تأثیرگذار بوده است.

هرچند خریداران کمی در شرایط فعلی برای خودروهای وارداتی در بازار وجود دارد، ولی شرکت‌های واردکننده بدون نظارت دستگاه‌های مسئول هر نوع رفتاری را در بازار انجام داده و به بازار سیاه خودروهای وارداتی دامن می‌زنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 10 آذر 96، کد خبر:13960908001380 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین