پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
شاخص بورس در هفته گذشته با رشد ۲ هزار و ۳۹۱ واحدی نسبت به هفته گذشته روی رقم ۹۷ هزار و ۸۹۹ واحد ایستاد و به کار خود پایان داد.

 شعارسال: در بورس تهران در هفته گذشته، ۱۱۵ خریدار در ۴۷۰ هزار دفعه معاملات خود را به سرانجام رساندند.

باقری کارگزار بورس در این خصوص گفت: بازار سرمایه در سه روز اول رشد خیلی خوبی در شاخص داشت و شاخص وارد کانال ۹۸ هزار واحد شد و با توجه به اینکه ورود نقدینگی خیلی خوبی داشتیم، اگر بازار با این سرعت می‌خواست رشد کند توجیه منطقی نداشت برای همین در دو روز آخر کاری بازار وارد فاز استراحت و اصلاحی شد.

کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی یکی از مهمترین دلایل رونق این روز‌های بازار سرمایه است.

محمدی کارگزار بورس در این باره گفت: پول‌های بزرگی از طرف صندوق‌ها و افراد حقیقی وارد بازار شده که این امر باعث شده است پشتوانه محکمی برای افزایش قیمت‌ها به وجود بیاید.

بازار سرمایه این روز‌ها گوی سبقت را از بازار‌های موازی ربوده و نقدینگی را از دیگر بازار‌ها به خودش جذب کرده است.

شیخی کارشناس بورس گفت: دلیل اصلی این اتفاق آن است که شرکت‌های بزرگ بورسی و آن‌هایی که ارزش بازار بالایی دارند تأثیرپذیر از قیمت‌های جهانی هستند و قیمت‌های جهانی که در دو سال گذشته به شدت افت کرده بود، در شش ماهه گذشته به شدت رشد کرد.

اما در این شرایط رو به رشد سهامداران چه مواردی را باید رعایت کنند؟

نوراله خانی کارگزار بورس گفت: معمولاً سابقه معاملات سهم‌ها نشان می‌دهد که چه قیمت‌هایی مقاومتی است و چه قیمت‌هایی مقطعی است، ولی افراد در همان قیمت‌های مقطعی که مقاومتی نیز هست سعی کنند هیجانی رفتار نکنند و روی قیمت‌های خیلی مثبت وارد بازار نشوند.

سه صنعت استخراج کانی‌های فلزی، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی با در اختیار داشتن ۴۴ درصد سهم بازار در این هفته پیشرو بودند.

فعالان بازار سرمایه معتقدند با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی فلزات و همچنین نفت، روند رو به رشد بازار در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار: 8دی 1396 ، کدخبر: ۱۹۶۸۳۸۶، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین