پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۸۹۶۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین با اشاره به سه نقطه عطف بازار سرمایه از اقدامات جدید سازمان بورس برای اصلاح مقررات خبر داد.

شعار سال: علیرضا تاج بر گفت: سیستم معاملات در اوایل دهه 70 از چانه زنی رو در رو و کاغذی به الکترونیک تغییر پیدا کرد و در آن مقطع زمانی شاهد نقطه عطفی در بازار بودیم . در سال 84 هم با تصویب قانون بازار اوراق بهادار و تغییر زیرساخت های بازار سرمایه و توسعه آن نقطه عطف دیگری را شاهد بودیم.

وی افزود: طی یکسال گذشته با روی کار آمدن ابزارهای مختلف تسهیل کننده معاملات از جمله معاملات الگوریتمی نقطه عطف سومی را در بازار شاهدیم و انتظار می رود که این معاملات الگوریتمی و این شکل از معاملات آنلاین، تحولی دیگر را در بازار ایجاد کند.سازمان بورس در حال توسعه زیرساخت های لازم به منظور بهبود شرایط معاملاتی است،مطمئنا معاملات الگوریتمی و سایر ابزارهای معاملاتی به زودی گسترش می یابد و نقطه عطفی بزرگ را در بازار سرمایه به وجود خواهد آورد .

این کارگزار بورس راه اندازی آتی سبد سهام را از اقدامات مثبت سازمان بورس برشمرد و گفت: آتی سبد سهام ابزار بسیار خوبی بود که در کمیته فقهی سازمان بورس تصویب و به خوبی طراحی و اجرا شد، امیدواریم راه توسعه در پیش گیرد و روز به روز شاهد رونق بیشتر این ابزار باشیم . با توجه به تفاهم نامه اخیر میان سازمان بورس و کانون کارگزاران،این کانون نیز در کنار سایر ارکان به آموزش ساز و کار بازار سرمایه ، ارتقای سواد مالی و افزایش ضریب نفوذ بورس در جامعه کمک خواهد کرد.

تاج بر مهمترین وظیفه سازمان بورس را در کنار دفاع از منافع سرمایه گذاران ، ترویج و توسعه فرهنگ سرمایه گذاری دانست و گفت: آموزش یکی از اهدافی است که باید بسیار به آن توجه کرد و همه ارکان بازار باید بر این هدف تمرکز داشته باشند. در عین حال در کنار آموزش باید به مقررات و رعایت آن هم اهتمام ویژه داشت .در زمینه مقررات هم اقدامات خوبی در حال انجام است تا در خصوص برخی مقررات مزاحم یا متعارض ، مقررات زدایی و تنقیح مقررات را داشته باشیم.

وی از شکل گیری کمیته های مشترکی برای اصلاح مقررات خبر داد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ بازار حجم بالای مقرراتی است که به اقتضای یک دوره زمانی نوشته شده و این روزها دیگر کارایی سابق را ندارد لذا کمیته هایی در کانون کارگزاران و سازمان بورس و سایر ارکان برای اصلاح مقررات موجود و تدوین مقررات جدید تشکیل شده است .

تاج بر نقش نهاد ناظر را در جلوگیری از هرگونه سوء استفاده یا ناهنجاری بسیار پررنگ دانست و گفت: چارچوب این نظارت نیز مشخص است و طبیعتا درقالب قوانین و مقرراتی است که نوشته می شود و ممکن است در طول زمان اصلاح شود .افزایش کمی تعداد نهادهای مالی با توجه به بالارفتن حجم معاملات، اقدام مثبتی بود که انجام شد و این امر حاکی از نگاه های توسعه ای ارکان بازار سرمایه و در صدر آنها سازمان بورس است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت بورس پرس، تاریخ 26 بهمن 97، کد مطلب: 118657: www.boursepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
بازار بورس در این اقتصاد بیمار نقش موثری در جامعه دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین