پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۱۶۳۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
یک کارشناس بازار سهام با اشاره به وجود ۱۰۸ کارگزاری در این صنعت گفت: از این تعداد حدود ۵۰ کارگزاری قدرتمند در حال فعالیت هستند و ۲۰ کارگزاری باهم رقابت دارند.
شعار سال : در حاشیه نمایشگاه صنعت مهدی باقری مدیر شعب کارگزاری و اداری، یک شرکت کارگزاریدرباره خدمات شرکت‌های کارگزار بورسی گفت: کارگزار بورس یکسری از محصولات به مشتریان خود ارائه می‌دهد که شامل دو بخش است.

وی ادامه داد: خدمات شرکت‌های کارگزاری بورسی در دو بخش انجام می‌پذیرد یک بخش مخصوص سهامداران و یک بخش هم مخصوص شرکت‌های حقوقی هستند؛ منظور از شرکت‌های حقوقی شرکت‌هایی هستند که محصولاتشان را در بورس کالا عرضه می‌کنند، مثل همین شرکت‌هایی تولیدکننده مس، شرکت‌های فولادی مثل همین هرمزگان و فولاد مبارکه اصفهان.

باقری توضیح داد: کارگزاری‌ها در بورس کالا در اصل یک واسط هستند که خریدار و فروشنده را به هم متصل می‌کنند تا در بازار کالا دو طرف بتوانند معامله انجام دهند.

وی گفت: کارگزاری‌ها بخش عمده‌ای از فعالیتشان در بورس اوراق بهادار است و به افرادی حقیقی و سهامدارانی که در بازار تمایل به سرمایه‌گذاری دارند خدمات ارائه می‌کنند؛ بیشتر شرکت‌هایی که سهامی‌شان به‌صورت سهامی عام شده و به‌صورت اوراق بهادار معامله می‌شوند باید از طریق یک کارگزار اقدام به خریدوفروش سهام شرکت‌های موجود در بازار بورس کنند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره خدمات آنلاین کارگزاری‌ها توضیح داد: هرکسی که کُد بورسی می‌گیرید از طریق یوزر و پسورد و نرم‌افزار آنلاین خریدوفروش سهام می‌تواند سهم‌هایی که در بازار هست را رصد و به‌صورت آنی خریدوفروش کند؛ یعنی در لحظه شما دوست دارید سهام شرکت فولاد هرمزگان را بخرید، از طریق سامانه آنلاین راحت می‌توانید این کار را انجام دهید.

**رقابت ۲۰ کارگزار بورسی در بازار سهام:

باقری درباره محدودیت در صدور مجوز برای کارگزاری‌های جدید و اینکه این موضوع سبب نمی‌شود که رقابت در بین کارگزاری‌های پایین بیاید؟ گفت: اصلاً این‌طوری نیست. ما در حال حاضر ۱۰۸ کارگزاری در ایران داریم. از این ۱۰۸ کارگزاری به‌جرئت می‌توانم بگویم حدود ۴۰ یا ۵۰ کارگزاری خیلی فعال و قدرتمند در حال فعالیت هستند و از این ۴۰ یا ۵۰ کارگزاری هم بازهم بخواهیم یک دسته‌بندی بکنیم، ۲۰ کارگزاری هستند که با یکدیگر رقابت شدید دارند.

وی با اشاره به نیاز سهام‌داران و صنعت بورس به آموزش بسیار زیاد است؛‌ تصریح کرد: کارگزاری‌ها پس از ارائه بحث‌های آموزشی که به‌شدت نیاز صنعت بورس و بازار سهام است اقدام به تولید نرم‌افزارهای جدید برای خریدوفروش بهتر و راه‌کارهای نوین باید باشند تا در این رقابت‌ها موفق باشند.

باقری در مورد محدودیت در صدور مجوز جدید برای کارگزاری‌ها افزود: اتفاقاً محدودیت برای دادن مجوز بسیار خوب است. چون کمک می‌کند به اینکه حداقل کارگزاری‌هایی که الآن هستند در بحث ارائه خدمات به مشتریان، فعالیت خودشان را بیشتر و بروز کنند.

وی ادامه داد: اینکه کارگزار جدید وارد بازار شود به نظرم هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ ولی همان کارگزاری‌های موجود، خدمات جدید در بازار بیاورند، بهتر می‌تواند به خریداران و سهامداران کمک کنند.

کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر بحث آموزش تصریح کرد: ما در آموزش به سهام‌داران و فعالین در این حوزه در بازار سرمایه ضعف داریم؛ الآن رسالت سازمان بورس، شرکت‌های زیر نظر سازمان و کارگزاری‌ها به این سمت می‌رود که آموزش‌های لازم را بدهند تا مردم جذب بازار سرمایه و بازار بورس شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ 28 تیر 97، کد مطلب: 319259،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
ا.ف75
هر چه بورس رونق بیشتری بگیره ثبات اقتصادی بیشتری داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین