پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۰۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه ای که خطاب به کلیه شرکت های کارگزاری ابلاغ شده است از تمدید مهلت تجمیع مجوزهای فعالیت شرکت های کارگزاری خبر داده است.

شعار سال: در این نامه آمده، بر اساس بند 7 مصوبه پانصد و دهمین صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ 29/01/1397 ، موضوع تجمیع مجوزهای فعالیت شرکت های کارگزاری بر اساس مصوبه های چهارصد و سی و سومین و چهارصد و نود و سومین جلسات هیات مدیره سازمان مبنی بر تجمیع مجوزهای فعالیت کارگزاران مطرح و به شرح زیر تصویب شد: بر این اساس، شرکت های کارگزاری با سرمایه 150 میلیارد ریال و بیشتر تا تاریخ 30/08/1397فرصت دارند مجوزهای فعالیت شرکت کارگزاری را تجمیع کنند.

بر اساس قسمت دوم بند 7 این مصوبه، شرکت های کارگزاری با سرمایه کمتراز 150 میلیارد ریال تا تاریخ 31/05/1397 فرصت دارند برنامه افزایش سرمایه با تخصیص اولویت سرمایه برای هر مجوز فعالیت را با زمانبندی حداکثر یک ساله همراه با تعهد نامه اعضای هیات مدیره جهت اجرای برنامه ارائه نمایند.

عدم ارائه برنامه یا عدم اجرایی نمودن برنامه افزایش سرمایه به منزله درخواست فعالیت در خصوص مجوزهای است که نسبت به تامین سرمایه آن اقدام نموده اند و برنامه ای برای فعالیت در سایر مجوزها که سرمایه آن تامین نشده است، ندارند. بدیهی است در صورت عدم ارائه برنامه به تشخیص سازمان مجوزهایی که سرمایه آنها تامین نشده است، لغو خواهد شد.

همچنین در مورد شرکت های کارگزاری با سرمایه کمتر از 40 میلیارد ریال نیز، عدم ارائه برنامه زمانبندی افزایش سرمایه یا عدم اجرایی نمودن برنامه زمانبندی افزایش سرمایه به منزله درخواست لغو مجوز فعالیت کارگزاری است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بورس خبر، تاریخ 6 خرداد 97، کد مطلب: 176892: www.boursenews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
سرمایه ها از بعد از افزایش نرخ سود بانکی کم کم از بورس خارج شده اند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین