پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد با حذف یارانه نقدی برخی از دهک ها و تزریق منابع آن به جامعه، نقدینگی افزایش می یابد، بنابراین، این کار تورم زا است.

شعارسال: نبی هزارجریبی در این باره که گفته می شود بودجه سال 97 تورم زا و ضد اشتغال است، اظهار داشت: وقتی یارانه نقدی بخشی از جامعه حذف شود و اعتباری بالغ بر 37 هزار میلیارد تومان به جامعه تزریق شود، شاهد تورم در جامعه خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت پیش از ترزیق پول در جامعه باید بدهی های خود را صاف کند، گفت:در حال حاضر دولتی بدهی بالغ بر 140 هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی دارد و چند ده میلیارد تومان به پیمانکاران عمرانی بدهکار است، بنابراین دولت باید ابتدا بدهی های خود را پرداخت کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت نباید به دنبال طراحی پروژه های جدید عمرانی باشد، بیان داشت: در شرایطی که دولت بودجه برای اتمام پروژه های طراحی شده در گذشته ندارد، کلنگ زنی های جدید بی معنا است، سال گذشته 3500 سالن ورزشی در سراسر کشور کلنگ زنی و نیمه رها شد بنابراین مقرر شد دولت تا اتمام این پروژه ها کلنگ طرح های جدید را نزند.

هزارجریبی با بیان اینکه تزریق 37 هزار میلیارد تومان به جامعه تورم زا است، ادامه داد: با این حساب  بودجه سال 97 تورم زا است اما ضد اشتغال نیست، چرا که دولت با در نظر گرفتن تسهیلات بلند مدت اما کم کارمزد به ایجاد اشتغال کمک می کند، از سوی دیگر با افزایش تعرفه های واردات مانع ورود کالاهای مشابه داخلی شده است، با این برنامه ها در واقع دولت از اشتغال و تولید داخلی حمایت کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نمی توان تاثیر تحریم ها بر تولید را نادیده گرفت اما دولت می تواند با تزریق منابع مالی ارزان قیمت به واحدهای تولیدی داخلی و افزایش تعرفه واردات از اشتغال داخلی حمایت کند اما برخی این اقدامات را نادیده گرفته و به دنبال  تخریب دولت هستند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 8دی 1396 ، کدخبر: 362979، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین