پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از مطالعات و بررسی های لازم برای احداث موزه تخصصی در شهر مهاباد خبر داد.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از مطالعات و بررسی های لازم برای احداث موزه تخصصی در شهر مهاباد خبر داد.

مدیرکل استان در دیدار با محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان مهاباد گفت: مهاباد یکی از شهرهای استان است که برخوردار از حیث آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی بوده و مردمی مهمانپذیر دارد و این قابلیت‌ها می‌تواند در جذب گردشگران به این شهر و حتی استان آذربایجان غربی کمک کند.

جلیل جباری در این دیدار تصریح کرد : اگرچه توانمندی‌های مهاباد به لحاظ آثار تاریخی و منابع طبیعی زیاد است اما می بایست اعتبارات مورد نیاز برای حفاظت و صیانت از این آثار نیز تامین شود.

جباری افزود : برای حفاظت و مرمت های ضروری سه حوضخانه و حمام تاریخی لج این شهرستان مبلغ 110 میلیون تومان در نظر گرفتیم که بزودی با اتمام مطالعات لازم عملیات حفاظتی و مرمتی این آثار آغاز خواهد شد.

وی هم چنین اضافه کرد : در حال مطالعه احداث موزه تخصصی در مهاباد هستیم که با کمک یکی از افراد بومی مهاباد که علاقه وافری به فرهنگ و تاریخ این شهر داشته و زمینی را اهدا کرده این کار صورت خواهد گرفت و از اداره کل موزه های سازمان متبوع نیز برای تجهیز و راه اندازی آن قول‌های مساعدی دریافت کرده‌ایم .

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 11 دی 1396، کدخبر: 577311، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین