پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در پنج ماه گذشته امسال ۲۷۷ هزار و ۲۵۱ نفر گردشگر خارجی از گمرکات و پایانه‌های مرزی وارد استان شده‌اند.

شعار سال: جلیل جباری از افزایش ۴۰ درصدی میزان ورود گردشگران خارجی به استان خبر داد و اظهارداشت: در مدت زمان مشابه پارسال ۲۱۰ هزار و ۱۳۱ نفر گردشگر خارجی به استان سفر کرده بودند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۳ هزار نفر از گردشگران خارجی در مراکز اقامتی، هتل و مهمانپذیرهای استان اقامت داشته‌اند افزود: بیشتر مسافران خارجی برای توریسم درمانی به استان سفر کرده‌اند.

جباری تعداد ورودی مسافران ایرانی از گمرکات و پایانه‌های مرزی استان را ۵۶۳ هزار و ۳۲۵ نفر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه پارسال که ۳۶۵ هزار و ۵۰۹ نفر بود ۵۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی آمار بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان و نیز موزه‌های استان را به ترتیب دو میلیون و ۷۰۰ هزار و ۱۰۳ هزار نفر عنوان کرد.

وی تعداد تخت‌های موجود هتل ها و مراکز اقامتی استان را چهار و ۱۶ تخت ذکر کرد و اظهارداشت: سال گذشته ۶۱۵ تخت به تعداد تخت های اقامتی استان افزوده شده و سالانه نیز باید ۲۵۵۰ تخت به مراکز اقامتی استان افزوده شود.

جباری از صدور ۷۲ مورد پروانه به دفاتر مسافرتی در استان خبر داد و گفت: تاپایان سال ۲۱ مورد دفاتر به تعداد دفاتر مسافرتی استان افزوده شده و در مجموع تعداد دفاتر مسافرتی استان به ۹۳ مورد افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال سال اول برنامه ششم توسعه است افزود: تاپایان سال ۹۵ که پایان برنامه پنجم توسعه بود تعداد هدف گذاری گردشگران استان ۵۵۰ هزار نفر بود که این میزان در پایان برنامه ششم توسعه به ۷۰۰ هزار نفر باید برسد.

جباری با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه تعداد شرکت‌های فعال در بحث گردشگری سلامت چهار مورد بود افزود: تعداد این شرکت‌ها در پایان برنامه ششم توسعه باید دو برابر شده و به ۹ شرکت افزایش یابد.

آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی و نیز دارا بودن یک هزار و ۵۳۲ اثر تاریخی یکی از استان‌های با ظرفیت در زمینه گردشگری به خصوص گردشگری سلامت است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 مهر 96، کد مطلب: 4102265 ، www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین