پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای سازماندهی امور پایتخت جزئیات جلسه اخیر این شورا را تشریح کرد.

شعار سالفرج‌الله رجبی عضو ناظرمجلس شورای اسلامی در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی وتمرکززدایی از تهران، در تشریح جلسه اخیر این شورا، گفت: جلسه شورا با حضورمسئولان وزارت راه، اطلاعات، نیرو، صنعت‌و معدن، اعضای شورای شهر تهران و اعضای ناظر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه طرح مجموعه شهری، شهر تهران که شامل استان تهران و البرز بود بررسی شد، افزود: در این جلسه مقرر شد تا در جلسات آتی به‌صورت متمرکزبهبود وضعیت تهران، تشخیص داده شود و بررسی مشکلات اساسی این شهر و همچنین تلاش برای حل این مشکلات و مشخصاً بررسی امکان انتقال پایتخت سیاسی از تهران به شهری دیگر در دستور کار شورا قرار گیرد.

عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی پایتخت، با ابراز اینکه بخشی از معضلات بین کلان‌شهر‌ها مشترک است، ادامه داد: با توجه به این‌که نمی‌توان به همه مشکلات شهر تهران هم‌زمان رسیدگی کرد لذا در این جلسه مقرر شد تا مسائل اولویت‌بندی شود تا مسائلی که حساسیت بیشتری دارد در دستورکار قرار گیرد.

رجبی با تأکید بر اینکه در این جلسه قرار شد که تغییر پایتخت سیاسی کشور نیز در دستورکار شورا قرار گیرد، گفت: مقرر شد تا در جلسات آتی شورا مزایا، معایب و مشکلات تغییر پایتخت سیاسی کشور به‌صورت جدی بررسی شود، اما در مطالعات به‌عمل‌آمده هنوز درباره اینکه پایتخت سیاسی کشور به کدام منطقه انتقال یابد به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

وی با اظهار اینکه در رابطه با تغییر پایتخت سیاسی وزارت راه و شهرسازی بیشتر به‌روی تقویت و توسعه راه‌های ارتباطی، ریلی و حمل‌ونقل متمرکز بود، تصریح کرد: اما اعضای شورای شهر تهران معتقد بودند که جمعیت شهر تهران هنوز از جمعیت پیش‌بینی‌شده در طرح تجاوز نکرده و هنوز قابلیت سکونت داشته لذا با رعایت اولویت‌هایی در این شهر می‌توان ساخت‌وسازها را انجام داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 15دی 96، کدمطلب:۶۳۸۸۱۷۷، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین