پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
در جلسه علنی روز یکشنبه، 26آذر96 محمود صادقی نماینده مردم تهران طی نطق میان دستور خود نمایندگان مجلس را عصاره فضائل شورای نگهبان عنوان کرد که این مسئله تذکر 79 علی ادیانی را به همراه داشت.

شعارسال: نماینده مردم قائمشهر بیان کرد: از قدیم گفته‌اند قدر امامزاده را متولی باید نگه دارد، ادبیات آقای صادقی که گفت مجلس عصاره ملت نیست بلکه عصاره شورای نگهبان است چه معنایی دارد و چقدر مبتنی بر منطق حقوقی است؟

وی ادامه داد: این گونه ادبیات نه به نفع گوینده و نه به نفع شنوندگان است و اساسا برای همه ما و جامعه هزینه ایجاد می‌کند.

پس از این تذکر سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین هم خواستار شد که تذکر 79 دهد.

با اعتراض‌ها و فریادهای نقوی حسینی‌ میکروفون وی روشن شد و اظهار کرد: آقای مطهری شما نایب رئیس مجلس هستید و طبق آیین نامه باید عمل کنید که ماده 79 حق نماینده است و شما زمانی که بنده توضیح دادم، می‌توانید اظهارنظر کنید.

نماینده مردم ورامین بیان کرد: مجلس شورای اسلامی عصاره ملت ایران است و اگر کسی گفت مجلس عصاره شورای نگهبان است یعنی دیگر مجلس عصاره ملت نیست.

در این هنگام بود که علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت اجازه نداد این نماینده تذکرش را دهد و گفت: این مطلب را آقای ادیانی گفت، لطفا وقت مجلس را نگیرید و از قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس خواست که دستور بعدی صحن علنی را مطرح کند.

این پایان کار نبود و نقوی‌حسینی به سمت هیئت رئیسه مجلس رفت و از اینکه بلندگوی تریبونش بسته شده است اعتراض کرد که مطهری گفت: آقا بفرمایید سرجایتان.

در این میان نمایندگانی چون ساداتی نژاد، ایران نژاد، فولاگر و کوچکی نژاد و امیرآبادی فراهانی به دنبال آرام کردن فضای مجلس بودند و سعی کردند که نقوی‌حسینی را به جایگاهش ببرند.

که در این بین علی مطهری گفت: تک تک نمایندگان می‌توانند درباره اظهارات محمود صادقی تذکر دهند و اگر بنا باشد همه به نوبت تذکر دهند باید پنج شش جلسه را اختصاص به این موضوع دهیم.

درگیری بین برخی از نمایندگان باز هم بالا گرفت به گونه‌ای که محمدرضا تابش هم به سمت جایگاه نقوی‌حسینی رفت و با بکارگیری لفظی رکیک از وی پرسید آیا تو عصاره فضائل ملت هستی و درگیری بیشتر شد به طوری که نظم جلسه برای مدت زمانی بهم خورد. در ادامه قاضی‌پور نماینده ارومیه برای آرام کردن فضا محمدرضا تابش را به سمت کرسی خودش هدایت کرد.

اما این پایان درگیری نبود و برای لحظاتی هم شاهد درگیری لفظی وکیلی با برخی از نمایندگان بودیم و در این میان امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس و سبحانی‌فر به صورت جدی به دنبال آرام کردن و برقراری نظم در جلسه علنی بودند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1392 ، کدخبر: 6363346 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین