پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
چگونه هوش مصنوعی ممکن است منجر به تغییر شکل دولت‌ها شود: اگر توجه کرده باشید، در طی سال‌های گذشته، رهایی از پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی (AI) دشوار بوده است. در حال حاضر کامپیوترها بهترین بازیکنان انسانی را در یک بازی صفحه‌دار هیجان انگیز پیچیده، شکست دادند.

شعار سال: چگونه هوش مصنوعی ممکن است منجر به تغییر شکل دولت‌ها شود: اگر توجه کرده باشید، در طی سال‌های گذشته، رهایی از پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی (AI) دشوار بوده است. در حال حاضر کامپیوترها بهترین بازیکنان انسانی را در یک بازی صفحه‌دار هیجان انگیز پیچیده، شکست دادند.

این پیشرفت‌ها و سرعت وقوع آنها، سؤالات متعددی را مطرح می‌سازند. در پایان سال گذشته، دولت ایالات متحده آمریکا گزارشی درباره "آینده هوش مصنوعی” منتشر ساخت و انگلستان، گزارش خود درباره "فرصت‌ها و پیامدهای آینده تصمیم گیری” را بعد از آن ارائه نمود.

ما در این مقاله این گزارش‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. شش راه وجود دارد که در آن هوش مصنوعی ممکن است روش دیدن، جستجو کردن، فکر کردن و عمل کردن دولت‌ها را تغییر دهد:

تمرکز سیاست‌گزاران از شواهد و حقایق به سمت ارزش‌ها و اهداف تغییر خواهد کرد.

تعداد کارمندان دولتی بسیار کاهش خواهد یافت.

سیلوهای دولتی از بین خواهند شد.

زمینه‌های فعالیت دولت در حال گسترش خواهد بود، زیرا هوش مصنوعی متمرکز، اقدام به شکست دادن بازار می‌کند.

سرعت ساعت دموکراسی برابر با زمان واقعی (به موقع)خواهد بود.

در آینده، هوش مصنوعی در مورد مؤثرترین شیوه‌های آموزش، بهداشت و عدالت، بسیار بیشتر و سریعتر از هر انسانی، آگاه خواهد بود. در عوض، سیاست‌گزاران باید بر تعیین دستیابی به اهداف بر اساس درک دقیق ارزش‌های جامعه تمرکز کنند. بنابراین، الگوریتم‌ها قادر خواهند بود بهترین راه برای رسیدن به این اهداف را پیدا کنند.

شش مورد که شما در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی ممکن است منجر به تغییر شکل دولت‌ها شود، باید بدانید

اگر توجه کرده باشید، در طی سال‌های گذشته، رهایی از پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی (AI) دشوار بوده است. در حال حاضر کامپیوترها بهترین بازیکنان انسانی را در یک بازی صفحه‌دار هیجان انگیز پیچیده، شکست دادند.

الگوریتم‌ها در حال حاضر انسان‌ها را در لب خوانی و تشخیص تصویر، برتر می‌سازند. تشخیص تصویر نمی‌تواند صرفاً تشخیص گربه‌ها باشد، که سرگرم کننده هستند، اما اخیراً برای تشخیص سرطان‌های پوست، که نجات دهنده زندگی هستند، مجدداً در نظر گرفته شده‌اند.

این پیشرفت‌ها و سرعت وقوع آنها، سؤالات متعددی را مطرح می‌سازند. در پایان سال گذشته، دولت ایالات متحده آمریکا گزارشی درباره "آینده هوش مصنوعی[۱]” منتشر ساخت و انگلستان، گزارش خود درباره "فرصت‌ها و پیامدهای آینده تصمیم گیری” را بعد از آن ارائه داد.

ما آن را مورد بررسی قرار دادیم و در اینجا شش راه وجود دارد که در آن هوش مصنوعی ممکن است روش دیدن (جستجو کردن)، فکر کردن و عمل کردن دولت‌ها را تغییر دهد.

تمرکز سیاست‌گزاران از شواهد و حقایق به سمت ارزش‌ها و اهداف تغییر خواهد کرد

امروزه، بهترین سیاستگزاران، زمان زیادی را صرف بحث در مورد سؤالاتی پیرامون حقیقت می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که سیاست بر اساس بهترین شواهد ممکن در مورد آنچه عملی و مؤثر است، می‌باشد. مشکل این است که درک انسان و توانایی جذب اطلاعات محدود است، بنابراین در بهترین حالت، ما تنها یک تصویر جزئی دریافت می‌کنیم. در آینده، هوش مصنوعی در مورد مؤثرترین شیوه‌های آموزش، بهداشت و عدالت، بسیار بیشتر و سریعتر از هر انسانی، آگاه خواهد بود. در عوض، سیاست‌گزاران باید بر تعیین دستیابی به اهداف (و شرایط مرزی) بر اساس درک دقیق ارزش‌های جامعه تمرکز کنند. بنابراین، الگوریتم‌ها قادر خواهند بود بهترین راه برای رسیدن به این اهداف را پیدا کنند.

۲.تعداد کارمندان دولتی کاهش خواهد یافت. خیلی زیاد

در بسیاری از موارد، دولت یک سازمان مانند هر نوع دیگری است. فرد باید مراقب قراردادها، پردازش لیست حقوق و دستمزد[۲] و به روز رسانی کامپیوترها باشد. اکثر این وظایف عملیاتی، در بخش خصوصی اتوماتیک خواهند شد و هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا دولت نمی‌تواند همان کار را انجام دهد. حتی برای عملکردهایی که فراتر از این هستند، نقش‌های عملیات‌های هوش مصنوعی ممکن است حداقل تا حدودی، قادر به جایگزین کردن انسان‌ها باشند. این واقعیت که دولت‌های عضو OECD، به طور متوسط، ۲۰ درصد از نیروی کار را استخدام می‌کنند، ایده‌هایی در مورد مقیاس بالقوه مخرب این تغییر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سیلوهای دولتی از بین خواهند شد

امروزه تقریباً تمام دولت‌ها خود را به صورت بخش‌هایی سازماندهی می‌کنند که پیرامون حوزه‌های سیاست ظاهراً متمایز – انرژی، حمل و نقل، تجارت، کار و حقوق بازنشستگی و غیره، تشکیل شده‌اند. البته این به دلیل بسیار معقولی است که سازمان‌ها و افرادی که در داخل آنها کار می‌کنند، به میزانی از تمرکز نیاز دارند. انسان‌ها همچنین در میزان و تنوع اطلاعاتی که معمولاً می‌توانند پردازش کنند، محدود هستند.

با این حال، امروزه، دشوارترین مسائلی که دولت‌ها با آن مواجه هستند، با مسئولیت‌های سازمانی معین سازگار نیستند اما با بسیاری از حوزه‌ها در تضاد هستند. هنگامی که دولت‌ها هوش مصنوعی را جدی بگیرند، مجبور به تبعیت از مشکل و داده‌ها خواهند شد، نه اینکه تحت تأثیر خطوط اداری داخلی باشند.

گردآوری داده‌ها متمرکز خواهد بود؛ تصمیم گیری می‌تواند غیر متمرکز باشد

هوش مصنوعی در مقادیر وسیعی از داده‌ها رشد می‌کند. برای کسب بهترین نتایج، دولت‌ها مجبور خواهند شد تمام داده‌ها را در سطح ملی (یا بین‌المللی) ادغام کنند. در عین حال این بدان معنا نیست که تصمیم گیری باید به طور مرکزی انجام شود. نهادهای غیر متمرکز (مثلاً ایالت‌ها یا مناطق) می‌توانند از داده های گردآوری شده ملی به منظور تصمیم گیری های خود، کمک بگیرند. این باید پاسخگویی محلی را افزایش دهد در حالی که حصول اطمینان از مزایای داده‌ها در مقیاس نیز حاصل می شود.

زمینه‌های فعالیت دولت در حال گسترش خواهد بود، زیرا هوش مصنوعی متمرکز، اقدام به شکست دادن بازار می‌کند

هوش مصنوعی، کنترل انحصارات طبیعی موجود (مثلاً بیمه درمانی) را آسان‌تر می‌کند و موارد جدید را ایجاد خواهد کرد. خدمات خصوصی قبلی ممکن است تحت کنترل دولت حاصل شده باشد، زیرا احتمال دارد که ارائه دهنده انحصاری مبتنی بر قدرت هوش مصنوعی بتواند بازار را برای انجام خدمات راه آهن یا توزیع انرژی، بهتر سازد. نقش طبیعی دولت، پذیرش (مجدد) مسئولیت برای آن‌ها خواهد بود.

۶. سرعت ساعت دموکراسی برابر با زمان واقعی (به موقع)خواهد بود

امروزه، رابط بین شهروندان و دولت، خام (ناپخته) است. در دموکراسی‌ها، شهروندان می‌توانند اولویت‌های خود را هر چند سال یکبار از طریق صندوق رأی اعلام کنند. در غیر این صورت، توانایی آنها در تأثیر خدمات عمومی طبیعی نسبتاً محدود است. در آینده، دولت در مورد شهروندانش بیشتر از هر دوره قبلی در تاریخ، آگاه است – و درک می‌کند. هوش مصنوعی به دولت اجازه خواهد داد تا تمام داده‌های موجود – که به طور عمومی علاوه بر داده‌های خریداری شده از منابع خصوصی، نگهداری می‌شوند- را برای ایجاد نمایندگی خوب هر شهروند و اولویت‌های آنها جذب کند، و در صورت لزوم در زمان واقعی، سیاست عمومی را به عنوان نتیجه، تطبیق دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت سیاست گذاری عمومی ایران، تاریخ انتشار 11دی 96، کدمطلب: ------ ، www.publicpolicyiran.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین