پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
تایوان با افزایش تمایل به فناوری ها و نوآوری های جدید در طی سال های اخیر با رشد 70 رصدی در ثبت US پتنت همراه بوده است.

شعار سال: بنا بر گزارش جدیدی که توسط وزارت امور اقتصادی تایوان منتشر گردیده است، این کشور طی سال 2015 میلادی توانسته از طریق صادرات فناوری، حق امتیاز استفاده از آن و ارائه خدمات مشاوره‌ای، بیش از 1.19 میلیارد دلار درآمد کسب نماید. در این گزارش که در تاریخ بیست و پنجم ژوئن سال جاری میلادی منتشر شده است، هزینه ناشی از واردات فناوری در تایوان را بیش از 5.26 میلیارد دلار ذکر نموده است.

بیشترین صادرات فناوری تایوان در سال 2015 میلادی مربوط به قطعات و تجهیزات الکترونیکی بوده که تقریباً 35 درصد از کل صادرات فناوری را به خود اختصاص داده است. قسمت عمده فناوری‌های الکترونیکی در زمینه طراحی مدارهای الکتریکی، فناوری «TFT-LCD»، رایانه و محصولات الکتریکی- نوری می‌باشد.

توجه تایوان به امر نوآوری و فناوری در زمینه ثبت پتنت نیز تأثیرگذار بوده است؛ این کشور توانسته است با انتشار 53521 عدد «US» پتنت در طی سال‌های 2011 الی 2015 میلادی، پس از کشورهای آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و آلمان، در رده پنجم قرار گیرد. این در حالی است که تعداد US پتنت های ثبت شده توسط شرکت‌ها و سازمان‌های تایوانی در خلال سال‌های 2005 الی 2009 میلادی برابر با 30592 بوده است که این امر نشانگر رشد بیش از 70 درصدی تعداد پتنتها در طول سال‌های اخیر می‌باشد.

به گفته «STIP»، بسیاری از اختراعات ثبت شده توسط شرکت‌های تایوانی در زمینه نیمه‌هادی‌ها، تجهیزات الکترواپتیک، رایانه‌ها و انرژی می‌باشد که منجر به ایجاد مزیت رقابتی در توسعه فناوری‌هایی از قبیل هوش مصنوعی و ماشین‌آلات هوشمند گردیده است. از سوی دیگر، مؤسسات تایوانی در زمینه بیوتکنولوژی، بیودارو و نرم‌افزار به نسبت ضعف داشته و نتوانسته‌اند پتنتهای قابل توجهی را در این حوزه‌ها به ثبت برسانند.

گفتنی است تایوان از جمله کشورهای آسیای جنوب شرقی است که توانسته است با تکیه بر توسعه محصولات و فناوری‌های دانش‌بنیان، با سرعتی شگرف مسیر رشد و توسعه را بپیماید. این کشور توجه خاصی به تبادل همکاری‌های فناورانه و انتقال دانش فنی مبذول داشته است؛ به طوری که در زمینه صادرات فناوری پس از چین و سنگاپور که با 35 و 25 درصد در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند، در جایگاه سوم قرار گرفته است. در زمینه واردات فناوری نیز پس از ایالات متحده آمریکا و ژاپن، تایوان توانسته است خود را به عنوان یکی از کشورهای متقاضی فناوری‌های پیشرفته مطرح نماید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کانون پتنت ایران، تاریخ انتشار 19 مرداد 96، کد مطلب: 1609174، www.patentoffice.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین