پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
قدرت‌های جهانی امروز (جمعه) با آتش‌بس در مناطق تحت محاصره سوریه ظرف یک هفته و ارائه دسترسی بشردوستانه فوری به این مناطق موافقت کردند اما نتوانستند به آتش‌بس کامل در تمام سوریه یا توقف حملات هوایی روسیه به توافقی دست یابند.

شعارسال: در پی نشست گروه حامیان سوریه در مونیخ، قدرت‌های جهانی شامل روسیه، ایالات متحده و شمار دیگری از کشورها مجددا تعهد خود را برای از سرگیری انتقال سیاسی در سوریه و انجام مذاکرات برای این موضوع اعلام کردند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست خبریی که امروز برگزار شد اعلام کرد: «ما نیاز داریم که اقداماتی واقعی در روزهای آینده انجام شود. بدون یک انتقال سیاسی در سوریه، دستیابی به صلح غیرممکن است.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد که حملات هوایی روسیه خاتمه نخواهد یافت و آتش‌بس نیز شامل داعش و جبهه النصره نخواهد شد.

وی افزود که مذاکرات صلح سوریه باید هر چه سریعتر در ژنو از سرگرفته شود و مخالفان نیز باید در آن شرکت کنند.

او گفت که توقف درگیری‌ها در سوریه وظیفه‌ای دشوار است.

در همین حال، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفت که پایان خصومت‌ها در سوریه زمانی به نتیجه می‌رسد که حملات هوایی روسیه که به پشتیانی از دولت بشار اسد انجام می‌شود، متوقف شود.

در این نشست، قدرت‌های جهانی قبول کردند تا ظرف یک هفته نیروهای تحت حمایتشان در مناطق تحت محاصره را به انجام آتش‌بس مجاب کنند. همچنین آن‌ها متعهد شدند تا از این طریق، دسترسی بشردوستانه را فراهم نمایند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار خبر 23 بهمن 1394، کدمطلب: 84216، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین