پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۸۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
استاندار مازندران با تاکيد بر اين که تمامي دستگاههاي حاکميتي استان بايد مقررات مربوط به حوزه کاري خود را براي مردم و سرمايه گذاران شفاف سازي کنند ، گفت : کاغذبازي و روند طولاني استعلام براي اجراي يک طرح اقتصادي ، فساد آفرين است .

شعار سال: محمد اسلامي روز شنبه در شوراي برنامه ريزي و توسعه مازندران در ساري، افزود : دستگاه ها بايد وظايف

حاکميتي خود را دقيق، روشن و با ضوابط مشخص و مبتني بر برنامه توسعه انجام دهند.

وي روند کنوني اخذ استعلام از ادارات و نهادها را براي اجراي طرح هاي توليدي طولاني و پيچيده توصيف کرد و گفت : روند اجباري گرفتن استعلام از 13 اداره براي اجراي يک طرح به معناي گذاشتن سنگ جلوي پاي سرمايه گذاران است و بايد به اين وضعيت خاتمه داد.

استاندار مازندران گام اول در کوتاه کردن مسير استعلام گيري را شفاف سازي مقررات در دستگاههاي حاکميتي دانست و مديران اين دستگاهها خواست تا پيوست هائي را که رعايت آنها در اجراي طرح ها ضروري است تهيه و ارائه کنند .

اسلامي با تاکيد بر اين که يکي از الزامات توسعه پايدار ، رعايت ملاحظات زيست محيطي ، گفت : چرا بايد اجراي طرح هايي که چهارچوب و ملاحظات زيست محيطي را رعايت مي کنند و به نوعي ساختار فعاليت و روند کاريشان واضح و روشن است در مسير بوروکراتيک قرار گرفته و برايشان مانع تراشي شود ؟

نماينده عالي دولت در مازندران ايجاد شغل را به عنوان مهم ترين مطالبه جامعه نيازمند سرمايه گذاري بخش خصوصي دانست و تاکيد کرد : بايد ساختارهاي بازدارنده براي سرمايه گذاري و اجراي طرح ها در مازندران برچيده شود و نمي توان همواره به مردم وعده و وعيد ايجاد اشتغال داد و کاري نکرد .

وي گفت : مسير صدور مجوز کسب و کار بويژه براي سرمايه گذاران بايد کوتاه شود و نگاه اصلي بايد به اهليت سرمايه گذار و مناسب بودن مکان اجراي طرح باشد و نبايد فعاليت سرمايه گذاران تحت الشعاع استعلام ها قرار بگيرد.

تاکيد استاندار مازندران بر شفاف سازي وظايف حاکميتي دستگاه ها و کوتاه کردن مسير اخذ مجوز براي سرمايه گذاري و کسب و کار 48 ساعت پس از افتتاح سامانه دريافت، رسيدگي و پاسخگويي به شکايات متقاضيان مجوزهاي کسب و کار (دادور) در اين استان صورت مي گيرد.

با آغاز به کار اين سامانه ، از اين پس متقاضيان دريافت مجوز کسب و کار در مازندران مي توانند با مراجعه به اين سامانه به نشاني اينترنتي www.bemcenter.ir و ثبت نام در آن ، شکايت خود را ثبت و روند پاسخگويي را مشاهده کنند.

با راه اندازي اين سامانه ، مشخص مي شود متقاضي چه نوع مجوزي درخواست کرده ، مربوط به کدام دستگاه بوده و استعلام ها در چه مرحله اي قرار دارد و زمان مقرر پاسخگويي چه زماني است .

سامانه ' دادور ' به عنوان کارتابل الکترونيکي به صورت آنلاين از سوي وزرا و معاون اول رئيس جمهوري نيز رصد مي شود ، و فرايند صدور مجوز و پاسخگويي به استعلام ها نيز به صورت استاني مورد بررسي قرار مي گيرد.

بهبود فضاي کسب و کار و رهايي از مشکلات سرمايه گذاري و ايجاد عدالت براي همه بنگاههاي اقتصادي بزرگ و کوچک دولتي و خصوصي از اهداف اصلي راه انداري اين سامانه است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرخوان قطره، تاریخ انتشار 30 دی 96، کد مطلب: -، www.ghatreh.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
این نظامه بروکراته تاریخ مصرف گذشته برای هر نظامی فساد افرین است
ن.ف83
ناشناس
Germany
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
دقیقا یکی از عوامل بروز فشاد ها در یاران همین بروکراسی حاکم بر ادارات ماست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین