پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۴۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از کاهش چشمگیر جعل هویت در دفاتر اسناد رسمی در استان خبرداد.

شعار سال: محمدحسن بهادر در نخستین کمیته مدیریت عملکرد این اداره‌کل از کاهش چشم گیر جعل هویت در دفاتر اسناد رسمی با اجرای موفق سامانه اثرانگشت در مازندران خبر داد و اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری 175 هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان تنظیم شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد اسناد تنظیمی 12 هزار و 501 مورد آن فروش قطعی ملک، 5 هزار و 370 وکالت فروش املاک، 22 هزار و 436 فقره فروش اتومبیل، 10 هزار و 805 وکالت فروش خودرو، 209 تقسیم نامه، دو هزار و 595 صلح نامه و بقیه از نوع ذمه، اجاره و اسناد فروش اقساطی و مشارکت بانک‌ها و سایر اسناد متفرقه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشت و در این مدت بیش از 60هزار امضا نیز گواهی شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران تنظیم هر سند در دفاتر اسناد رسمی را گامی برای جلوگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده های ارجاعی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز در زمینه نقل و انتقالات، عدم فرهنگ در تنظیم اسناد رسمی است که باید در این زمینه فعالیت و اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد چرا که تنظیم سند رسمی در دفاتراسناد رسمی موجب بهداشت و امنیت حقوقی در جامعه می‌شود.

بهادر حذف ثبت دستی اسناد در دفتر‌خانه‌ها، حذف استفاده از هرگونه کاغذ در روند ثبت و اجرایی شدن امضای الکترونیکی افراد را موجب کاهش چشمگیر جرایم دانست و گفت: این اقدام مهم علاوه بر کم شدن فساد، در کاهش هزینه‌ها و وقت مردم نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: با اجرای سامانه اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی با تشکیل بانک اثرانگشت معامله‌کنندگان در سامانه مرکزی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور از ثبت معاملات مخدوش به صورت خودکار جلوگیری می‌شود.

وی افزود: شفاف‌سازی نقل و انتقالات و معاملات رسمی، ایجاد، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبتی به ذی‌نفعان و کاهش مراجعات حضوری، پیشگیری از جعل و تخلفات درباره اسناد رسمی در نتیجه کاهش ورودی پرونده‌های قضایی، ارتقای سلامت اداری در حوزه اسناد رسمی، پیشگیری از بروز اشتباهات در صدور اسناد، ارتقای نظام حفظ، نگهداری و قابلیت اعتماد به اسناد رسمی را از مهمترین دستاوردها و نتایج حاصل از ثبت الکترونیک اسناد دانست.

بهادر تصریح کرد: 343 دفتر اسناد رسمی معادل 7/4 درصد در مازندران قرار دارد که در سال 95 با 590 هزار تنظیم سند به طور متوسط ماهانه 143 مورد از سوی هر یک از آنها تنظیم شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: در دو ماهه ابتدایی امسال دفاتر اسناد رسمی استان مازندران رتبه هفتم تنظیم اسناد را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه ثبت اثر انگشت در اواخر مردادماه سال 94 تاکنون یک میلیون و 404 هزار اثر انگشت در سامانه ثبت شده است که مرتبط با 912 هزار و 695 سند تنظیمی در دفاتر بوده و شش هزار و 162 اثر انگشت نیز غیرقابل اخذ تشخیص داده شد.

بهادر ابراز امیدواری کرد: در صورتی که ادارات ثبت احوال برای تمامی افراد بیش از 18 سال کارت ملی هوشمند کنند موضوع جعل هویت به دلیل تطبیق با سامانه ثبت احوال کاهش چشمگیری دارد و به جرات می توان گفت به صفر می رسد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27 تیر 1394، کد مطلب: 964-19214-5 :www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
اگه سیستم های الکترونیکی رو بیشتر کنیم و از کاغذ بازی های اداری کم کنیم خیلی اینجور جعل هویت ها و فساد ها کمتر میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین