پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
روز یکشنبه در نشست علنی مجلس، نمایندگان مجلس یک فوریت طرح عرضه قلیان و دخانیات را برای رفع‌ ابهام از آن تصویب کردند. بشیر خالقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در واکنش به این مصوبه می‌گوید: «معضل بیکاری آنقدر اهمیت دارد که باعث می شود که بررسی عرضه قلیان در دستور کار قرار بگیرد».

شعارسال: تا همین چند روز پیش قرار بود قهوه خانه ها از سطح شهر جمع‌آوری شوند اما با تصویب یک فوریت بررسی آزاد گذاشتن عرضه قلیان‌ها، ماجرا به گونه دیگری ادامه پیدا می کند. بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش این موضوع می‌گوید: «دلیل اصلی برای موافقت با این طرح، بحث اشتغالزایی است. چون با صدور مجوز برای عرضه قلیان می‌توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد. اما کسی توجه نمی کند که این اشتغالزایی به چه قیمت خواهد بود. همه می‌دانیم که عوارض و پیامدهایی که تصویب این طرح به دنبال دارد می‌تواند بیشتر از مشکل بیکاری باشد».

او ادامه می‌دهد: «بحث اشتغال یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور است. اینقدر بحث اشتغال اهمیت دارد که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ نمایندگان به شمار می‌آید. درخواست مردم هم درباره این موضوع بسیار است و ما هیچ پاسخی برای آن نداریم تا جایی که گاهی شرمسار می‌شویم. همین موضوع هم باعث می‌شود تا برخی از نمایندگان از هر راهی استفاده کنند تا به این نیاز پاسخ داده شود

او به میل نماینده ها برای راضی کردن رای دهنده ها هم اشاره می کند و می گوید: «متاسفانه اینطور به نظر می رسد که بعضی از نماینده ها برای جلب توجه و نشان دادن خودشان و اینکه حتما در سال‌های آینده رای بیاورند عواقب برخی تصمیم ها را در نظر نمی گیرند چون بالاخره آزاد کردن عرضه قلیان زمینه کسب‌وکار چند میلیونی را فراهم می‌کند.

خالقی می گوید: «این طرح‌ها برای رضای خدا و عموم مردم نیست».

خالقی می‌گوید: «اگر اکنون عرضه قلیان ممنوع شده به این دلیل است که طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف آن در اماکن عمومی می‌تواند خطرآفرین باشد. اما حالا برخی که به نظر می رسد بیشتر به فکر منافع خود هستند، با آزاد کردن آن موافقت می کنند. اگر دلسوزی برای مردم ملاک باشد، نباید این قانون به تصویب برسد. چون ما به عنوان پزشک مشکلات و عواقب آن را برای سلامتی مردم می‌بینیم». 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان به پیامدهای این طرح اشاره می‌کند و می‌گوید: «بیشترین عواقب عرضه آزاد قلیان این است که سلامت جامعه به خطر می‌افتد. ضرر مصرف یک قلیان برابر با 10 نخ سیگار است. این در حالی است که ما به اندازه کافی به خاطر آلودگی هوا، ریزگردها و... بیماری‌های ریوی بسیاری بین مردم در جامعه داریم. باتوجه به این مشکلات دیگر نباید طرح‌هایی را تصویب کنیم که سلامتی جامعه و افراد آن را هرچه بیشتر از بین می‌برند».

او می‌گوید: «اکنون که طرح بررسی آزاد گذاشتن قلیان رای آورده است امیدوارم طرح با حساب و کتاب مورد بررسی قرار بگیرد تا بعدها دچار عارضه‌های دیگری نشویم و نخواهیم برای رفع این عوارض قانون تازه‌ای وضع کنیم. کارشناسان باید ضررهای این کار را با جزییات مطرح کنند و این طرح طبق نظرات کارشناسی شده بررسی شود. چون وقتی عرضه قلیان آزاد شود، توزیع و مصرف آن در جامعه بیشتر از اکنون گسترش و توسعه پیدا می‌کند». 

خالقی در پایان تاکید می‌کند: «ما باید به جای تصویب طرح هایی مانند آزاد کردن عرضه قلیان، زیرساخت های اصلی را برای توسعه کسب‌وکار و تولید داخلی درست کنیم».

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار:3 بهمن 1396، کدخبر: 155296  ،www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین