پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
عبدالواحد موسوی لاری گفت: در هر مرحله‌ای از انتخابات تغییراتی در شورای‌عالی سیاستگذاری داده می‌شود، در این مرحله هم حتما این اتفاق می‌افتد.

شعارسال : حجت الاسلام عبدالواحد موسویلاری درباره اظهارات اخیر عبدالله ناصری مبنی بر احتمال ورود اسحاق جهانگیری به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و سرلیستی او از سوی جریان اصلاحات به خبرآنلاین گفت: نه از کنار رفتن آقای جهانگیری از دولت اطلاعی دارم و نه از اینکه بخواهد در انتخابات مجلس داوطلب شود. هر دو اتفاق از نظر من بعید است.

وی افزود: تاجایی که میدانم، آقای جهانگیری قرص و محکم در دولت حضور دارد و بعید است بنا داشته باشد که به مجلس برود و خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده کند.

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات در پاسخ به این سئوال که سازوکار جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تغییر خواهد کرد؟، یادآور شد: جریان اصلاحات، شورای عالی سیاستگذاری دارد که نهایتا روی شکل و برنامه های خود تغییراتی می‌دهد. در هر مرحله ای از انتخابات تغییراتی در شورای عالی سیاست گذاری داده می شود، در این مرحله هم حتما این اتفاق می افتد بنابراین ساختار مقداری تقویت و برنامه ها جدی تر و منسجم تر می شود.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سئوال که آیا تعداد افراد حقیقی در ترکیب شورای عالی سیاستگذاری به نفع تقویت جایگاه احزاب تغییر خواهد کرد؟، گفت: احزاب همیشه دو برابر افراد حقیقی در شورای عالی سیاستگذاری نماینده دارند. یعنی سی درصد اعضای شورای سیاستگذاری غیر از احزاب هستند. البته نه اینکه این افراد وجهه حزبی نداشته باشند، بلکه ممکن است برخی نیز حزبی باشند ولی ورودشان به شورای عالی سیاستگذاری به لحاظ نمایندگی از حزب نیست.

وی افزود: 70 درصد شورای عالی سیاستگذاری نمایندگان احزاب هستند که در گذشته بودند و این دوره هم هستند. حالا ممکن است دو حزب به جمع احزاب عضو شورا اضافه و تقویت شود.

موسوی لاری در پاسخ به این سئوال که نسبت احزاب به افراد حقیقی در ترکیب اعضای شورای عالی سیاستگذاری تغییر نخواهد کرد؟ گفت: خیر، تا آنجا که من می دانم همین نسبت باقی می ماند.

عضو هیأت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات درباره پیشنهاد مصطفی کواکبیان برای تشکیل پارلمان اصلاحات نیز اظهار کرد: شنیدم که بعضی دوستان پیشنهادی دادند اما ابعاد آن را ندیدم بنابراین نمی توانم صحبتی درباره آن داشته باشم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری روز نو، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1396، کدخبر: 301583، www. roozno.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین