پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مدیرکل دفترتوانمند سازی،ارتقاء و بهره وری سرمایه های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی گفت: مطالبات عملکردی ( طرح و اضافه کار) پرستاران کشور مربوط به نیمه سال اول 96 تا پایان سال جاری به حسابشان واریز می شود.

شعارسال:مدیرکل دفترتوانمند سازی،ارتقاء و بهره وری سرمایه های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی گفت: مطالبات عملکردی ( طرح و اضافه کار) پرستاران کشور مربوط به نیمه سال اول 96 تا پایان سال جاری به حسابشان واریز می شود.

دکترعلی دادگری روز پنجشنبه درساری افزود : این پرداختی طبق وعده وزیر بهداشت و درمان تا پایان سال به طور قطعی به پرستاران انجام می شود.

وی هیچ اشاره ای به میزان مطالبات عملکردی ( کارانه سابق) پرستاران نکرد.

در مازندران با 4 هزار و 500 پرستار 3 درصد پرستاران کشور را در استخدام دانشگاه علوم پزشکی این استان دارد و میزان مطالبات عملکردی پرستاران این استان صرفا برای نیم سال اول حدود200 میلیارد ریال برآورد شد.

در سطح کشور طبق آمار حدود140 هزارپرستار در بیمارستان ها فعالیت دارند.

** 100 هزار پرستار جدید نیاز کشور

مدیرکل توانمندی سازی ، ارتقاء و بهره وری سرمایه های انسانی وزارت بهداشت و درمان گفت که در حال حاضر حدود 140 هزار پرستار در سطح کشور داریم که به طور میانگین برای هر تخت یک پرستار وجود دارد.

دکتر دادگری افزود : برای رسیدن به استاندارد رایج که 1.2 پرستار برای هر تخت تعریف می شود، نیاز به استخدام حدود 100 هزار پرستار جدید با تخت های موجود داریم.

وی تامین این میزان نیروی پرستار را در بیمارستان ها و مراکز درمانی در سطح کشور نیازمند توجه بیشتر مجلس و دولت به تربیت و استخدام پرستاران دانست.

** کمبود پرستار مرد

این مسئول امور پرستاری در وزارت بهداشت و درمان گفت که هم اکنون بیش از 75 درصد از پرستاران مراکز درمانی و بیمارستانی ما را زنان تشکیل می دهند که وظایف مرتبط پرستاری را برای زنان و مردان بر عهده دارند.

دادگری دلیل عهده دار شدن پرستاری مردان بیمار در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور از سوی زنان پرستار را ناشی از کم تعداد بودن مردان پرستار در سطح کشور دانست.

وی افزود : وزارت بهداشت برای اجرای طرح تفکیک وظایف مردان بیمار از زنان پرستار نیاز به همسان سازی جنسیتی نیروی پرستاردارد.

براساس آمارهای رسمی، هم اکنون سالانه حدود 5 هزار فارغ التحصیل پرستاری داریم که 87 درصد آنان را زنان پرستار تشکیل می دهند.

همچنین طبق آمار حدود 10 درصد از امور پرستاری در کشور ما در اختیار مردان و 90 درصد در اختیار زنان قرار دارد.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار5 بهمن96،کدخبر: 82807826، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین