پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
اولین هواپیمای غیر نظامی ساخت هند به نام 'ساراس' روز پنجشنبه، برای اولین بار به مدت 40 دقیقه در آسمان هند پرواز کرد.

شعار سال: پرواز موفقیت آمیز این هواپیما بار دیگر امید هند را برای احیای صنعت بومی هواپیما سازی خود که بیش از یک دهه متوقف شده بود زنده کرد.

پروژه ساخت هواپیمای 14 نفره ساراس در سال 1990 با همکاری هند و روسیه آغاز شد. اما شرکت روسی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق با بحران مالی روبرو و از این پروژه خارج شد.

نزدیک به 20 سال بعد دانشمندان هندی در سال 2004 توانستند پروژه ساخت این هواپیما را به پایان برسانند. اما در اولین پرواز آزمایشی آن که در سال 2009 انجام شد این هواپیما سقوط کرد و سه خلبان نیروی هوایی هند در این سانحه کشته شدند. در سال 2017 ، آزمایشگاه ملی هوافضای هند اعلام کرد که آماده تکمیل ساخت این هواپیما است و از دولت هند برای به پرواز درآوردن آن درخواست بودجه کرد.

'جیتندرا جی یاداو' رئیس این شرکت گفت: برای تولید انبوه، این هواپیما باید 40 ساعت پرواز موفقیت آمیز داشته باشد تا ثابت شود تمام استاندارد های لازم در آن بکار گرفته شده است. این هواپیما هم اکنون 500 کیلوگرم سنگین تر از استاندارد های تعیین شده است.

با وجود گسترش صنعت حمل و نقل هوایی در هند، شرکت های هوایی این کشور از هواپیماهای خارجی مانند بوینگ، ایرباس ، ای تی آر و امبرایر استفاده می کنند.

تحلیلگران بر این عقیده هستند که تولید هواپیمای ساراس می تواند برای مسیر های کوتاه بین شهری مورد استفاده قرار گیرد و به بومی شدن صنعت هواپیما سازی هند کمک کند.

شرکت های هوایی اقتصادی هند بیش از 60 درصد از پرواز های این کشور را انجام می دهند. هند در دو سال گذشته شاهد رشد چشمگیر صنعت حمل و نقل هوایی خود بوده است. فرودگاه بین المللی «ایندیرا گاندی » دهلی نو، هم اکنون با ظرفیت پذیرش 40 میلیون مسافر یکی از بزرگترین فرودگاهها درجنوب آسیا است.

این فرودگاه در سال 2015 بعنوان بیست و ششمین فرودگاه شلوغ در جهان از نظر ترافیک مسافران شناخته شد. سیستم راه آهن و حمل ونقل هوایی در هند بیشتر مسافران را جابجا می کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرواز خبر، تاریخ انتشار 5 بهمن 96، کد مطلب: 38165، www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین