پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بهره‌برداری شاخص‌ترین کارخانه اسیدسیتریک خاورمیانه به‌زودی در سبزوار خبر داد و گفت: آغاز به‌کار این کارخانه تحولی عظیم در تولید اسیدسیتریک در کشور را به دنبال دارد.

شعارسال: رمضانعلی سبحانی‌فر در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حوزه صنعت‌ومعدن کشور در وزارت صنایع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است، اظهار کرد: کارخانه اسیدسیتریک سبزوار در مراحل اولیه با اعتباری بیش از 30 میلیون یورو در حال احداث بود که متأسفانه به دلیل برخی از مشکلات به‌جود آمده روند احداث این پروژه برای مدت زمان طولانی متوقف شد.

وی با اشاره به بازدید اخیر معاون وزیر صنعت از این پروژه افزود: این طرح عمرانی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تولید ماده اسیدسیتریک در سطح کشور است و این اهمیت موضوع باعث شد موانع و مشکلات احتمالی این پروژه در کمیسیون مورد بررسی‌های تخصصی قرار گیرد و زمینه‌های پرداخت تسهیلات ویژه به این طرح عمرانی فراهم شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه اسیدسیتریک سبزوار در سال 82 روند اجرایی خود را شروع کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل توقف طولانی این پروژه کمبود اعتبارات بود که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، مسئله پرداخت وامی بالغ بر 20 میلیارد تومان از سوی اعضای هیئت مدیره کارخانه اسیدسیتریک مطرح شد که وزیر صنعت در نشست کمیسیون صنایع و معادن وعده ایجاد شرایط پرداخت این میزان وام را داد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال بیش از 200 نفر مستقیم و هزار نفر به صورت غیر مستقیم را ایجاد میکند، ادامه داد: برای احداث این طرح عمرانی مبلغی بیش از 160 میلیارد تومان هزینه شده که بالغ بر 45 میلیارد تومان از این میزان اعتبار، سرمایه در گردش این کارخانه است.

* کارخانه داروسازی طاها سبزوار تا پایان سال‌ به بهره‌برداری می‌رسد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه داروسازی طاها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: شهرستان سبزوار دارای شرایط بسیار خوبی در زمینه داروسازی است که پروژه احداث داروسازی طاها سبزوار نیز به دلایلی متوقف شده بود.

سبحانی‌فر ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، اعتباری بیش از 800 هزار یورو و بالغ بر 700 میلیون تومان اعتبار تسهیلاتی برای ادامه روند احداث این پروژه داروسازی اختصاص داده شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه بیش از 700 میلیون تومان از سوی سهام‌داران این پروژه هزینه شده است، تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، بالغ بر 20 میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذاران برای خرید تجهیزات اولیه این پروژه هزینه شده، همچنین 500 هزار یورو تجهیزات از خارج کشور تهیه شده است که امیدواریم این پروژه تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در سال 92 بیش از 770 هزار یورو توسط بانک صنعت و معدن به این طرح عمرانی اختصاص یافته است، اضافه کرد: براساس نیازهای دارویی در ایران که داروهای مهم از خارج کشور وارد می‌شود، قطعاً این طرح داروسازی جزء نخستین کارخانه‌های تولید مواد اولیه دارو در ایران خواهد بود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه این کارخانه شامل انبار نگهداری مواد، ساختمان تولید و کلینیک روم است، یادآورشد: پروژه داروسازی طاها در فاز نخست ظرفیت اشتغال‌زایی بیش از 60 نفر را دارد و با اجرای طرح توسعه در فازهای بعدی، این ظرفیت به بیش از 300 نفر افزایش می‌یابد

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری سبزوارما، تاریخ انتشار: 21بهمن1394، کدخبر: 7844: sabzevarema.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین