پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
مدیرعامل انجمن صرع ایران گفت: آمارها بیشتر به درد متخصصان و مسئولینی می خورد که در این حوزه ها فعالیت دارند که باید براساس آن برنامه ریزی کنند .

شعار سالداریوش نسبی تهرانی مدیر عامل انجمن صرع ایران در حاشیه چهاردهمین کنگره بین المللی صرع در مرکز همایش های بیمارستان میلاد اصفهان گفت: در اکثر کنگره‌ها جای موضوع اخلاق و قانون کم رنگ است و این موضوع بحث بسیار مهمی است که در تمام بیماری ها بخصوص بیماری های مزمن کمتر دیده می شوند و فرد و خانواده را سال‌ها تحت شعاع قرار می دهد.

وی افزود: همیشه بحث مسائل اخلاقی و قانونی در موضوعات پزشکی ابهامات زیادی داشته است و چالش های زیادی را به دنبال دارد و اگر این ابهامات را بتوانیم برطرف کنیم نتیجه مستقیم آن بهتر شدن کیفیت زندگی بیماران و خانواده‌هاست که با یک بیماری در طول سال‌های زیاد مجبور هستند دست و پنجه نرم کنند. به همین منظور در این کنگره پنلی را با نام اخلاق برگزار کردیم که تا حدودی بتوانیم بعضی ابهامات اخلاقی و قانونی را در بیماران برطرف کنیم.

مدیر عامل انجمن صرع ایران درباره امارهای پزشکی تاکید کرد: همیشه در کنگره‌های پزشکی بحث هایی که بوجود می آید آمارهای پزشکی است که اولین سوال آمار مبتلایان به بیماری- تعداد بیماران- چند درصد بیمار و... است و بحث درصد و اعداد و ارقام همیشه به چشم می خورد بنده به عنوان یک پزشک متخصص مغز و اعصاب و علوم رفتاری صراحتا اعلام می کنم که بحث های آماری به هیچ وجه در رسانه های عمومی برای خانواده ها و بیماران مشکل گشا نخواهد بود بلکه مشکل ساز است.

وی تصریح کرد: امارها بیشتر به درد متخصصان و مسئولینی می خورد که در این حوزه ها فعالیت دارند که باید براساس آن برنامه ریزی کنند .

مدیر عامل انجمن صرع ایران ادامه داد: هیچ بیماری براساس ( درصد مبتلایان به بیماری و ... ) برای بیماری خود برنامه‌ریزی نمی‌کند بلکه باعث یاس و گاها ناامیدی می‌شود . آمارهای پزشکی تنها برای تهیه بولتن‌ها و گزارشات پزشکی به مقام‌های مسئول است و متخصصان و پزشکان ما باید از ذکر آمار برای عموم مردم و بیماران خودداری کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دارو و سللامت ، تاریخ انتشار 7بهمن 96، کدمطلب:۱۲۱۳۹، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین