پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۳۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت با این روند فعلی که در پیش گرفته به مشکل خواهد خورد، گفت: آن کسانی که در مدیریت کشور قرار دارند باید در مقابل مطالبات مردم سعه صدر داشته باشند.

شعار سال: سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست بصیرتی با اساتید دانشگاه آزاد بیرجند اظهار داشت: در ابتدای انقلاب بسیاری از افراد به ویژه آن‌هایی که تحت تاثیر بیگانگان قرار داشتند باور نمی‌کردند که انقلاب به پیروزی برسد.

وی گفت: این افراد می‌گفتند با یک حرکت توده‌ای و در مقابل آمریکا که تمام غرب و شرق حامی آن هستند نمی‌توان پیروز شد و انقلاب اسلامی را تمسخر می‌کردند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وقتی که عنایت الهی، اخلاص، شهامت، شجاعت و درایت امام وجود داشته باشد تمام محاسبات عادی کنار می‌رود و پیروزی حاصل می‌شود.

حسینی با بیان اینکه قم نیروهایی مانند شیخ حسن نصرالله را تربیت کرده که در جای‌جای دنیا منشا خیر و برکت هستند، تصریح کرد: آن‌هایی که جامعه‌المصطفی را کمرنگ می‌کنند می‌دانند از ۱۲۰ کشور دنیا در این مرکز درس می‌خوانند و در آینده این افراد پرچم‌دار انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان می‌شوند.

وی با بیان اینکه امام راحل به اعتقاد راسخ خود پیروزی را به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید دانشگاهیان پیشگام تبیین باشند و مسائل را به دیگران انتقال دهند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: متأسفانه امروز مسؤولان کوتاهی می‌کنند و دیگران تاریخ را برای کشور می‌نویسند و در آن طرف مرزها تاریخ ایران را تحریف می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه وجود ضعف‌ها و نابسامانی‌ها در کشور را نمی‌توان انکار کرد، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: "ما امروز در مرحله تشکیل دولت اسلامی قرار داریم و جامعه اسلامی و تمدن اسلامی در مرحله بعدی هستند".

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: "اشکالاتی به دلیل ضعف مدیریتی وجود دارد"، گفت: امروز مدیران آنچنان که باید نتوانستند وظیفه خود را به درستی انجام دهند و متأسفانه این کاستی‌ها و ضعف‌ها در کشور وجود دارد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: گروه اخوان‌المسلمین مصر ده‌ها سال کار تشکیلاتی، اعتقادی و فرهنگی داشتند و در تمام جهان نیرو از این گروه وجود داشت و سال‌ها نیز در زندان به سر می‌بردند لذا اخوان‌المسلمین یک شبه پیدا نشده است، آن‌ها می‌خواستند حکومتی را تشکیل دهند اما موفق نشدند و شکست خوردند.

حسینی با بیان اینکه امام راحل(ره) با یک افق روشن، آینده‌نگری داشتند، بیان کرد: در زمان انقلاب قانون اساسی که در دیگر کشورها وجود داشت برخی از ملی و مذهبی‌ها به آن تغییرات کوچکی تدوین کردند و به مجلس ارائه دادند اما برخی از بزرگان ورود کردند و تغییر اساسی در قانون اساسی ایجاد کردند.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی مسائل مادی تاثیر نداشت و اصل انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و در این انقلاب باید عدالت برقرار شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در آن زمان تبعیض، خفقان و بی‌عدالتی فراوان بود، گفت: تمام کشور تحت سیطره بیگانگان بود و کاپیتولاسیون برای آن‌ها ولایت بود و ده‌ها هزار مستشار در ایران وجود داشتند که ‌کسی جرأت نمی‌کرد به آن‌ها چیزی بگوید.

*منافع دشمن در کشورهای منطقه در خطر است

حسینی اظهار کرد: دشمنان در عراق، سوریه و لبنان برنامه داشتند اما امروز منافع آن‌ها در خطر است، یمن حیات خلوت دشمن بود ولی مردم با دستان بسته و امکانات اندک در مقابل آن‌ها ایستادند.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند انقلاب اسلامی را تضعیف کنند، افزود: رشد علمی جامعه نباید کند شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید نقشه جامع علمی کشور تدوین شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران از رتبه 70 به رتبه 16 جهان از لحاظ علمی صعود داشته است، بیان کرد: ضعف دولت‌ها سبب شده آن طور که باید نتوانیم پیشرفت کنیم اما علی‌رغم تمام محدودیت‌ها گام بزرگی برداشته شده است.

حسینیبا بیان اینکه باید هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف در کشور را دید، اذعان داشت: بسیاری از انقلاب‌های جهان مانند انقلاب فرانسه، روسیه و انگلیس اینقدر مورد هجمه قرار نگرفته بودند اما از همان روزهای نخست بر علیه ایران اسلامی فعالیت می‌کردند و برخی از جریان‌های غرب‌گرا در داخل آن‌ها را همراهی می‌کردند.

*برخی‌ها امروز شیفته غرب شدند

وی گفت: برخی‌ها نسبت به روزهای نخست انقلاب 180 درجه تغییر کردند و شیفته غرب شدند و چهره دشمنان را بزک می‌کنند، چراکه در آن‌ها روزهای ابتدایی انقلاب به برخی کسانی میدان داده شد که روحیه انقلابی نداشتند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی صریح کرد: بسیاری از افراد وعده می‌دادند شما کوتاه بیایید و لبخند بزنید تا تعامل ایجاد شود و آمریکا کارهای بر زمین مانده در کشور را درست خواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه آن‌ها می‌خواهند اسلام و انقلاب اسلامی نباشد، عنوان کرد: عده‌ای باور کردند که باید در مقابل دشمن کوتاه بیاییم اما سپس متوجه شدیم اینطور نیست و نه تنها تحریم‌ها برداشته نشده بلکه بر آن افزوده شده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌‌ها نقض آشکار برجام است، بیان داشت: جوانان به سنی رسیدند که به عنوان افسران جنگ نرم باشند و فعالیت کنند و نباید کوتاهی صورت بگیرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در جنگ 33 روزه لبنان مردم به مرحله‌ای رسیدند که ناامید شدند و از چهار طرف مورد محاصره قرار گرفته بودند اما رهبر معظم انقلاب به آن‌ها امیدواری دادند و با ادامه جنگ در نهایت رژیم صهیونیستی وادار به عقب‌نشینی شد.

*دولت با این روند فعلیبه مشکل خواهد خورد

حسینی با بیان اینکه دولت با این روند فعلیکه در پیش گرفته به مشکل خواهد خورد، گفت: آن کسانی که در مدیریت کشور قرار دارند باید در مقابل مطالبات مردم سعه‌صدر داشته باشند.

وی ادامه داد: در دولت سازندگی توسعه به سرعت در کشور پیش می‌رفت اما این توسعه مقداری برگرفته از الگوهای غربی بود و به طبقات پایین جامعه فشار اقتصادی وارد شد و با آن اعتراضاتی که در چند شهر صورت گرفت متوجه شدند که باید به اقشار ضعیف جامعه هم توجه کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اینکه توسعه در کشور ایجاد شود اما عده‌ای زیر چرخ‌های توسعه له شوند فایده‌ای ندارد و باید تجدیدنظر شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 9 بهمن 96، کد مطلب: 13961109001235: www.khorasan-jonubi.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed3
United States
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
یعنی میگی هنوز به مشکل بر نخورده؟از بانکداری بگیر تو تولید ملی و اشتغالزایی و ... همه چیزبا مشکل برخورده مردمومن
س.د۷۶
ایران
United States
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
یعنی اقای حسینی میگی هنوز به مشکلبر نخورده؟کدوم بخش ایران داره خوب کار میکنه که این دومیش باشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین