پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۰۸۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
نمایندگان در بررسی بخش درآمدی بودجه 97، برای حقوق‌های بالاتر از دو میلیون و سیصد تومان مالیات را به صورت پلکانی تعیین کردند.

شعارسال: نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه، 15 بهمن ماه) مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 کل کشور بند الف تبصره ۶ را بررسی و با 152 رای موافق، 86 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 251 رای ماخوذه به تصویب رساندند.

براین اساس؛ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۷ سالانه مبلغ دویست و هفتاد و شش میلیون (۲۷۶.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا فوق العاده و کارانه و غیره به استثنا تبصره 1 و 2 قانون مالیات های مستقیم به امور پژوهشی و دانشگاهی مازاد بر مبلغ مذکور تا سه برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد (۱۰%) و نسبت به مازاد سه برابر، تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد (۱۵%) و نسبت به مازاد چهاربرابر، تا شش برابر بیست و پنج درصد (۲۵%) و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج درصد (۳۵%) تعیین می‌شود. میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد (۵۷) و (۱۰۱) قانون مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ دویست و شانزده میلیون (۲۱۶.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در جریان بررسی این بند گفت: متاسفانه در کشور ما هر وقت می خواهیم از درآمدهای پایین دفاع کنیم، محکوم به پوپولیسم می شویم. شایسته نیست وقتی به حق حرف می‌زنیم اینگونه علیه ما موضع گیری شود.

وی با بیان اینکه این بند به نفع اقشار کم درآمد جامعه است، اظهار کرد: ما در حالی این بند را در کمیسیون تلفیق به تصویب رساندیم که خط فقر در کشور ما سه میلیون تومان تعیین شده لذا مقرر کردیم از حقوق‌های بالاتر از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مالیات دریافت شود.

وی تاکید کرد: عده‌ای می گویند این مصوبه به نفع اعضای هئیت علمی نیست در حالیکه این به نام هیئت علمی و به کام دیگران است. طبق آمار اعضای هیئت علمی زیر هشت میلیون حقوق می‌گیرند و به موجب این مصوبه این فرمول محاسباتی برای آنها بهتر از فرمول محاسباتی دولت است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ همچنین گفت: ما شاهدیم که امروز مدیران زیادی از مالیات فرار می کنند. برای مثال شاهد هستیم مدیری که ۲۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد برای خود نرخ مالیاتی صد در صد محاسبه می کند که این خلاف اخلاق و دین است.

                                                                                             

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 15بهمن 96، کد خبر: 6425586،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین