پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۸۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: در یک ماه گذشته بانک ها تلاش مضاعفی برای کاهش اموال مازاد خود داشته اند که در نتیجه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از این اموال به فروش رفته است.

شعارسال: مرتضی اکبری درباره دستور رییس جمهوری به فروش اموال مازاد بانکی اظهار داشت: نظام بانکی در حوزه اموال مازاد با دو مشکل وجود ساختمان ها، شرکت ها و اموال تملیکی و هم وثایق روبروست.

وی افزود: البته بانک ها تمایلی به نگهداری اموال تملیکی ندارند زیرا زیان ده هستند اما به دلیل شرایط رکودی، مزایده فروش می گذاشتند که به فروش نمی رفت.

اکبری افزود: موفقیت این واگذاری نیازمند آن است که آن بنگاه یا ملک مشتری داشته باشد و هم فرآیند اداری را طی کند که حرف و حدیثی هم نداشته باشد.

اکبری اظهار داشت: از دولت دوازدهم فشار مضاعفی به بانک ها وارد شده است تا اموال مازاد خود را بفروشند که بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان از فروش اموال مازاد بانک ها طی یک ماه گذشته فروخته شده است.

این مدیر بانکی اظهار داشت: البته نتایج فروش این اموال طی ۶ ماه آینده بیشتر ملموس خواهد بود.

اکبری تاکید کرد: بانک هایی که ۷۰ تا ۸۰ درصد از اموال مازاد و تملیکی دارند، ضرر می بینند و خودشان دوست دارند این اموال به فروش برود.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره نسبت انجماد دارایی ها در نظام بانکی نیز گفت: این نسبت بسته به بانک ها متفاوت است؛ برخی از بانک های بزرگ، بخش قابل توجهی از دارایی های خود را به صورت اموال سمی و منجمد شده در اختیار دارند که لازم است به فروش برسانند.

وی تاکید کرد: ما هیچ بنگاه و اموال مازاد نداریم و اینکه بانک مرکزی اجازه داده است حداکثر ۳۰ درصد از منابع خود را به شکل دارایی حفظ کند، این نسبت در بانک قرض الحسنه مهر ۱۵ درصد است.

اکبری به مناسبت دهه فجر با ارایه آماری از عملکرد این بانک اظهار داشت: این بانک تمام منابع پرداخت تسهیلات را از محل سپرده های مردم تامین می کند.

او اظهار داشت: پارسال منابع این بانک بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان بود که اکنون به ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که ۶۶ درصد رشد منابع را نشان می دهد که همگی قرض الحسنه است.

اکبری افزود: در ۱۰ ماهه امسال این بانک به ۶۰۰ هزار نفر با رقمی حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داده است.

وی گفت: طی ۱۰ سال گذشته حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده ایم که ۶۵۰۰ میلیارد تومان آن فقط در ۱۰ ماهه امسال پرداخت شده است.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکید کرد: بالغ بر ۹۶ درصد هزینه های عملیاتی بانک از محل کارمزدها پوشش داده ایم که نشان می دهد بدون دریافت سود از تسهیلات می توان هزینه های بانکی را تامین کرد.

وی تعداد سپرده گذاران این بانک را ۵ میلیون نفر اعلام کرد که از این تعداد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ارتباط مستمر با بانک هستند.

اکبری از برنامه افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نسبت کفایت سرمایه این بانک اکنون ۳۰ درصد است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر درباره حوزه های ایفای مسئولیت های اجتماعی نیز اظهار داشت: امسال نیمی از هزینه های تبلیغاتی بانک به امور اجتماعی نظیر حوزه های بهداشت، آموزش، پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است.

وی از برنامه بانک برای تفاهم نامه با سازمان زندان ها خبر داد که در قالب آن ۴۴ نفر از زندانیان نیازمند آزاد می شوند.

اکبری گفت: این بانک در دولت قبل ایجاد شد اما ۷۰ درصد عملیات و فعالیت های آن در چهار تا پنج سال اخیر انجام شده است.

وی افزود: اکنون دو بانک قرض الحسنه در کشور داریم و رویکرد دولت تدبیر و امید هم این است که این بانک های قرض الحسنه تقویت شوند و مکمل بانک های تجاری باشند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران وظیفه بانک های تجاری را پوشش نیازهای تولید و تجارت دانست و گفت: بانک های قرض الحسنه باید در حوزه مسئولیت های اجتماعی و نیازهای خرد جامعه ورود کنند.

اکبری درباره رویکرد این بانک در حوزه بانکداری الکترونیک نیز گفت: این بانک برای خدمت رسانی بهتر به مردم ناگزیر است که به بانکداری الکترونیک ورود کند.

وی افتتاح حساب آنلاین را از اقدام های دیگر این بانک برشمرد و گفت: سعی می کنیم مشتریان مراجعات غیرضروری کمتری به بانک داشته باشند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصاد ایرانی، تاریخ انتشار: 15بهمن1396، کدخبر: 33467: www.ireconomy.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین