پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۰۲۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: ایرانیان خارج از کشور برای درخواست بیمه، نیاز به سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد تامین اجتماعی ندارند و می توانند بدون سابقه قبلی، بیمه پردازی خود را آغاز کنند.
شعارسال:سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: ایرانیان خارج از کشور برای درخواست بیمه، نیاز به سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد تامین اجتماعی ندارند و می توانند بدون سابقه قبلی، بیمه پردازی خود را آغاز کنند.

از سازمان تامین اجتماعی، همچنین آن دسته از ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای سوابق بیمه ای قبلی نزد تامین اجتماعی هستند، می توانند سوابق خود را تکمیل کنند.

براساس این گزارش، تمامی اتباع ایرانی شاغل و غیرشاغل مقیم خارج از کشور می توانند خود را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه کنند.

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی؛ برای بهره مندی از بیمه ایرانیان خارج از کشور، شخص یا وکیل او می تواند به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی یا به یکی از کارگزاران برون مرزی مراجعه کند، همچنین متقاضیان این نوع بیمه می توانند از طریق غیرحضوری، در سامانه اعلام درخواست بیمه ایرانیان خارج از کشور تقاضا خود را ثبت کنند.

براساس این گزارش، حداکثر سن پذیرش تقاضا برای مردان و زنان در زمان ثبت تقاضا 50 سال تمام و حداقل سن متقاضی در تاریخ ثبت تقاضا ١٨ سال تمام است .چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ٥٠ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارابودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سنی مقرر خواهد بود.

پذیرش درخواست آن عده از متقاضیانی که قبل از تاریخ ارائه تقاضا حداقل دارای ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه اند از اعمال شرایط سنی مقرر معاف خواهند بود.

حسین جودکی مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی پیش از این به ایرنا گفته بود؛ در حال حاضر بیش از سه هزار ایرانی مقیم خارج از کشور از خدمات این سازمان برخوردارند و به تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می کنند.

به گفته وی، 20 کارگزاری برون مرزی در کشورهای گرجستان، اسپانیا، استرالیا، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، عراق، چین، جمهوری آذربایجان، عمان، قطر، کویت، کانادا، مالزی و اتحادیه اروپا برای ارائه خدمات به این افراد ایجاد شده است.

سازمان تامین اجتماعی اکنون 42 میلیون بیمه شده دارد که 14 میلیون تن از این شمار ، بیمه شده اصلی و حدود سه میلیون تن مستمری بگیر و بازنشسته هستند که در مجموع 18 نوع خدمات به آنها ارائه می شود.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار24بهمن 96، کدخبر: 82830326 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
خیلی خوبه که از این هموطنان خارج نشین هم داره حمایت به عمل میاد ، اگر فردا روزی قصد بازگشت به ایران را داشته باشند سابقه بیمه نیز دارند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
دقیقا با نظر دوستمون موافقم! این خودش راهی میشه برای تشویق هموطنان خار از کشور برای برگشت به ایران
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین